Aktivera windows kom upp efter att jag överklockat! [HJÄLP!]|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Aktivera windows kom upp efter att jag överklockat! [HJÄLP!]
Hagiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 489
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 6, 2007 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt plötsligt kom det upp en ruta som talade om att jag måste aktivera windows, fast jag sedan länge tillbaks har gjort det. Detta hände efter att jag överklockat min dator rejält!

typ : "du måste aktivera windows innan du kan logga in"

testat att resätta bios, vilket inte hjälper!...Bytt hårdisk till den jag använder i min 24/7 dator...det blir samma där...det kommer upp att jag måste aktivera windows...hur fasiken e det ens möjligt....på två olika windows blir det samma fel!....och sen när jag sätter tillbaka min 24/7 hårddisk i min 24/7 dator så står det inte att jag måste aktivera nått..... fast om jag tar min hdd som jag använder när jag överkloackar o sätter i min 24/7 dator så står det att jag måste aktivera!...så...jag vette fabian vad detta kan vara för fel....först så trodde jag ju självklart att det var hårdvaran i min oc dator..för alla hdds fick den där aktiverings rutan när man loggade in....fast sedan när jag bytte och satte min oc hdd i min 24/7 dator så blev det ju som sagt samma fel!!!..

Någon som har haft något liknande? ...Eller som har en jädrans aning?

PLUS!!!

...att jag har en cfv fil från cpuz sparad på min 24/7 dator..så den är tillgänglig...men då klagar validatorn på http://valid.x86-secret.com/ på att det är fel verision...jag har 1.39...istället för 1.40....hur ska jag då kunna regga resultaten??...och nu när jag inte ens kommer in på oc datorn, så kan jag inte köra ver. 1.40 på den och spara den!!

jag som fick en jaklans bra överklockning...så all hjälp behövs!

Omdöme: TS/NH - Ebay - Tradera
Projekt: Lanbox Lite@H20 & Server
Bänkar: 5.6GHz

MasteRswe
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
1142662
June 13, 2007 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej hadde samma problem Jag kör wista32. svaret är enkelt när du klockar så mycket så börjar cpun att räkna fel. den fil som kontrolerar om det är rätt dator är en mycket stor ekvation. skaffa bätre kylning eller minska överklockningen så slipper du det problemet i framtiden. Men du måste på vista32 göra en ny aktivering.

Hagiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 489
1142672
June 13, 2007 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

jag löste felet, tack till dem på techswedens forum där jag också la upp en tråd!....och tack MasteRswe för din braiga 😛 förklaring!

Omdöme: TS/NH - Ebay - Tradera
Projekt: Lanbox Lite@H20 & Server
Bänkar: 5.6GHz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 270
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL