January 7, 2003
all detta år utifrån en 2.4 (533).
med standard kylare brukar man kunna komma upp i stabilt 2.8, bästa timings, på en 2.4 med B stepping - C1orna kan man nog dra lite längre.
Men det brukar vara minnet som (vid ddr266) sätter stop.
Med en icke OEM fläns så är nog stabil 3 ghz, bästa timings inte omöjligt. (1.8v tror jag).
Med pelt + croisair + vmodd så kommer man nog upp i en bit ovanför 3.
...sedan så behöver man ju inte vara orolig för att bränna en p4a då detta e ganska svårt (till skillnad från AMD).
En 3 ghz kan man köra i >4ghz.
June 4, 2001
arte wrote: all detta år utifrån en 2.4 (533).
med standard kylare brukar man kunna komma upp i stabilt 2.8, bästa timings, på en 2.4 med B stepping - C1orna kan man nog dra lite längre.
Men det brukar vara minnet som (vid ddr266) sätter stop.
Med en icke OEM fläns så är nog stabil 3 ghz, bästa timings inte omöjligt. (1.8v tror jag).Med pelt + croisair + vmodd så kommer man nog upp i en bit ovanför 3.
...sedan så behöver man ju inte vara orolig för att bränna en p4a då detta e ganska svårt (till skillnad från AMD).
En 3 ghz kan man köra i >4ghz.
för fasen.. jag får upp min 2.0ghz i 2.86 luftkylt mer måste gå... annars så suger det fett...
April 1, 2001
Kroon wrote: Hur mycket brukar man kunna klocka en P4 med 533 bussen ?
Vilken FSB brukar man kunna köra i.Stämmer det att dom inte tillverkar dom med 400Mhz busen längre.
Minst lika hög FSB som med en som har 100MHz. Dock är ju multipliern lägre, alltså är det svårare att klocka högt.
September 17, 2001
nILGot wrote: för fasen.. jag får upp min 2.0ghz i 2.86 luftkylt mer måste gå... annars så suger det fett...
*Stort leende på läpparna*. Blir phet-glad nu. Har nämligen själv en P4 2.0 NW, men inget najs moderkort ännu, har ett med Intels egna i845e-chipset. Och dem tillåter ju inte överklockning. Håller detta chipset fortfarande bra prestanda eller bräcker alla nya chipset det? Både ur CPU, minne och hårddisk-prestanda!
Nåja, najs resulatat iaf... väntar på att själv få testa :D! Btw, vilken kylfläns + fläkt använder du på prollen?
June 4, 2001
sibbor wrote: [quote=nILGot]för fasen.. jag får upp min 2.0ghz i 2.86 luftkylt mer måste gå... annars så suger det fett...
*Stort leende på läpparna*. Blir phet-glad nu. Har nämligen själv en P4 2.0 NW, men inget najs moderkort ännu, har ett med Intels egna i845e-chipset. Och dem tillåter ju inte överklockning. Håller detta chipset fortfarande bra prestanda eller bräcker alla nya chipset det? Både ur CPU, minne och hårddisk-prestanda!
Nåja, najs resulatat iaf... väntar på att själv få testa :D! Btw, vilken kylfläns + fläkt använder du på prollen?
Anväder just nu någon ful och billig koppar fläns.. märker ingen skillnad om min orginal kylare..
1 Guest(s)