April 28, 2003
Hej hej, jag har en AMD Athlon 2400+ och har precis köpt en Alpha kylfläns + en Papst fläkt. Jag bytte ut originalet mot alpha flänsen och fläkten och vart nyfiken över hur temperaturen skulle sjunka några grader. Men det lustiga var att efter att jag monterat den nya alpha flänsen och nya papst fläkten ovanpå flänsen så sjunkte gradtalet inte det minsta.
Tidigare med den originala flänsen så låg tempen på ca 56°C idle och 60-64°C full load. Nu när jag har monterat den nya alpha flänsen så ligger tempen på ca 56°C idle och 60-66°C full load.
Jag har även skruvat åt skruvarna på flänsen ordenkligt så den skulle få bättre kontakt med processorn men det verkar inte fungera bättre. Jag har även använt kylpasta (as3jag har då inte lyckats nå bättre.
Obs! Jag har även 4 chassi fläktar varav 1 fram 2 bak och 1 på sidan av chassit som blåser mot mobot.
Jag skulle vara tacksam om ni kunde komma med nå bra förslag eller tips på vad jag ska göra åt saken.
/tack på förhand 🙁
December 19, 2002
Han skrev nått om typ 4 fläktar som blåser på mobot, men han verkar inte ha några som drar ut varmluft ur chassit. Du killen! Sätt hälften av fläktarna så att dom drar ur den varma luften ur chassit. 🙂 Förslagsvis så vänder du på dom 2 fläktarna i bak på chassit. Se oxå till (precis som det skrevs tidigare) att den fläkten som sitter på alphan suger. Den ska inte blåsa luft på flänsen.
December 4, 2001
Om den på sidan blåser på mobot så kan man räkna ut med arslet varför det inte har blivit ngn temp sänkning, all den varma luften som propp fläkten flyttat ut mot chassi dörren blåser fläkten som sitter där genast tillbaka.pröva detta så kanse det löser sig
1 Guest(s)