July 18, 2001
Jag sitter med ett Asus A7V KT133A och en AMD 1200MHz@1200MHz. Jag har testat att kyla med en TT SuperOrb och med en Coolermaster upp till 1,4GHz. Min temp ligger på ca 60 grader i IDLE temp. När jag har spelat eller gjort något krävande rusar tempen över 70.
Jag själv tror att det är temp. sensorn som fått fnatt, någon annan som har samma problem??
Mb:n är köpt på datorbutiken, kan de ha nått me saken å göra?
Även mbfläkten e konstig, de låter som faen i den!! Någon som vet felet till något av problemen??
May 24, 2001
Asus kort, speciellt A7V133 har väldig dålig tempsensor. Den visar för mycket. Abits sensorer visar för lite, så alla tror att Abits kort är bättre..
Har du kylpasta, och bra luftgenomströmning i lådan ska det inte vara några problem.
Och så den viktigaste frågan: funkar datorn stabilt?
[ Detta Inlägg ändrades av: Donan Fear den 2001-07-19 23:19 ]
July 6, 2001
May 28, 2001
July 6, 2001
On 2001-07-26 12:00, MadMax wrote:
Huj, lungna ner dig nu, köp Taisol fläkten och lite cirkulation i lådan så blir allt bra..
En kompis hade samma problem och hade en super orb, då köpte han en Taisol så var det lungt sen!
Det enda Super orben duger till är min
K6-2:a, det är inget skämt!
för mig funkar super orben finfint 😛
July 20, 2001
Hehe mitt första inlägg här
Är aktiv på swec annars...
Jag kör en 1200/266 @ 1400 (140x10)och jag har en idle temp på +37 och en fullload temp på +45.
Kylaren är en taisol utan koppar botten..
Jag kör med ett EPOX 8KTA3 moderkort , chieftec låda med 4 st papst/panaflo chassi fläktar i den = 2 st tysta panaflo i fronten som suger in luft och 2 st tysta papst bak som hjälper nätagget att få ut luften.
Låd temp går aldrig över +25 och moderkortstemp ligger på mellan 23 - 26 grader , beroende på om jag idlar eller inte.
Det funkar bra och jag är nöjd
Kan säga att innan jag bytte till denna låda så hade jag en idle på +43 med 2 st chassi fläktar , 1 fram och 1 bak...
Hehe mitt första inlägg här
Är aktiv på swec annars...
Ja det tar längre tid för vissa att hitta rätt.. 😀 Nä men varmt välkommen till NH!
Och precis som du säger så har det mycket med chassit och fläktuppsättningen att göra för att få bättre temperatur! Det är också viktigt att fläktarna verkligen sitter bra (strategiskt bra) för att få bästa luftflöde! Detta har chiftech lyckats väldigt bra med vilket man märker på dina resultat!
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-07-29 19:23 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
March 22, 2001
On 2001-07-19 23:18, Donan Fear wrote:
Asus kort, speciellt A7V133 har väldig dålig tempsensor. Den visar för mycket. Abits sensorer visar för lite, så alla tror att Abits kort är bättre..Har du kylpasta, och bra luftgenomströmning i lådan ska det inte vara några problem.
Och så den viktigaste frågan: funkar datorn stabilt?
[ Detta Inlägg ändrades av: Donan Fear den 2001-07-19 23:19 ]
heheh e du bara avunsjuk för att ABIT e bättre eller...??
April 1, 2001
On 2001-07-30 13:58, p3t3r wrote:
då jag hade 67*C cpu temp hade jag glömt att sätta i elkabeln till cpufläkten...
hehe, där ser man... (jag har iofs gjort samma sak och höll på att skita ner mig)
men då kanske du inte behöver köpa ett nytt mobo då... håll dig till asus du.. det är bra det... och MSI
1 Guest(s)