June 8, 2006
Med anledning av att det dyker upp frågor rörande minnen och allmän prestanda på AMD-burkar så tänkte jag att vi kunde passa på att ha ett litet race. 🙂 Tanken är att så många som möjligt ska kunna vara med så därav gränsen 3.6GHz. Då frekvensen kan fladdra lite i cpu-z så är absoluta gränsen 3602.00MHz.
Kylning är valfri och vill någon delta med Bulldozer längre fram så är det också ok.
Posta screenshot med SP16M och cpu-z med cpu-frekvens och timingar på minnena. Dela gärna med er av andra tips&tricks, men det finns inget krav på det. Vi kan sätta tidsgränsen till sista Oktober för att alla som vill ska hinna greja lite. 🙂
Pris? För att inte göra det för prestigefyllt så skickar jag en förpackning med kakor till vinnaren. Jag vet ingen som inte gillar kakor... 😀 😉
Jag hoppas alla får skoj och att det kan bli en tråd med många tips på att speeda upp sin dator. Offtopic är hur ok som helst, och frågor rörande inställningar är snarare välkomnande. 🙂 Jag hoppas även att detta kan utmynna i att fler deltar i den andra tävlingen, "Tävling: Farväl, Phenom II". Har man väl börjat att tweaka och klocka, varför inte testa gränserna...? 😉
(jag kommer att uppdatera topplista i detta inlägg)
1. Calathea:......8m20.719s
2. Blossa:.........8m21.089s
3. Viking1962:...8m48.750s
4. Disney:.........9m02.511s
June 8, 2006
June 8, 2006
testar att lägga in klickbart screenshot...
[Image Can Not Be Found]
June 8, 2006
Jag ska det. 😉 Tidigare har jag bara kört tweakad 32bit XP så det ska bli intressant att jämföra orginal Win7, min färdigTweakade WinXP 32-bit och ett orginal Win XP 64-bit med identiska BIOS-inställningar. 🙂 Jag har bara sett andras poster om det men vill gärna bilda min egen uppfattning.
June 8, 2006
July 30, 2010
Här är mitt resultat. Jag kör XP x64 versionen som givetvis ger bättre resultat än Windows Vista/7 😉
Jag satte klocken på standard 3.2GHz och höjde fsb till 225, minnena fick jag sätta på 1333MHz trots att det är 1600MHz, annars hade det blivit över 1600MHz
[Image Can Not Be Found]
June 8, 2006
December 7, 2009
Testar med lite kalluft:
June 8, 2006
December 7, 2009
Svar ja. En 12-13 grader ute ikväll va? Hjälper lite med hög NB-klock... men jag benchade inte bara cpun i 3.6 ikväll 😉
edit: Jag tog ju faktiskt en bild också. Måste säga att luft har sin charm det med, även om man såklart föredrar kväve.
June 8, 2006
June 8, 2006
Jag har aldrig testat minnen som dina, men det känns som att de borde gå att tighta till lite... Skumt. 🙂
En runda med Windows7, tigthare minnen och lite högre frekvens:
[Image Can Not Be Found]
Mycket bättre än så kan jag inte få med samma klocks/timingar.
2 Guest(s)