September 4, 2001
Ang. snacket om AMD o INTEL....Intel är mycket segare! Inse det alla Intel' ägare....
O AMD E för de som bygger datorer själva...Man väljer inte skit-intel om man bygger en dator själv....
Ja har själv jämfört intel med amd o amd vinner med hästar!!
(3dmark,Performance Test, Boot-time OSV OSV)
June 3, 2001
Kanske det kanske...
men det är ju ändå Intel som har de bästa processorerna ute för tillfället, men det ska bli skoj o se om AMD XP kan ge intels P4 en match. För just nu är det Intel's P4'or som har ledningen i 3Dmarks2001, samt att AMD lär inte på ett tag bli bättre än Intels i spel.
December 23, 2000
Ja, man kan säga att en T-bird och en P4 är så gott som jämna i 3DMark om dom körs på samma hastighet. Men en P4 går ju en bra bit över 2GHz och då är det ju inte så lätt för T-birdarna o hänga med.
Vill man ha maximal prestanda så är det en P4 man ska köpa, inte så mycket o snacka om tycker jag. Dock är de ju bra mycket dyrare.
Men du ska inte sitta o klanka ner så väldans mycket på Intel tycker jag!
August 7, 2001
amd är för fåniga gaymers. min p3 700@933 gör ett setipacket lika snabbt som en amd 1200. dessutom så behöver man inte ha ett nätagg på 4 miljoner watt för att p3:an skall gå igång. och så blir den inte flera tusen grader varm när man har igång den heller.
en skock fläktar...
Kylare för coca cola, å annan dryck i burk-form
credits:
Iceman - for the sign
[ Detta Inlägg ändrades av: daggerr den 2001-10-01 14:38 ]
January 30, 2001
On 2001-10-01 12:47, b0ne! wrote:
Ang. snacket om AMD o INTEL....Intel är mycket segare! Inse det alla Intel' ägare....O AMD E för de som bygger datorer själva...Man väljer inte skit-intel om man bygger en dator själv....
Tycker bara att det är tråkigt när folk kommer och säger sånt här.... var och en får väll ha sin egen uppfattning. Jag kör själv amd och är ganska nöjd med den men ja vill ändå ha en intel för att ja har haft intel förut och det funkade kanon för mig. En amd blir så varm tycker ja... intel blir kallare tror ja och då kan man få en tystare dator oxå och tyst är det ja vill ha mest
😀
August 22, 2005
On 2001-10-01 12:47, b0ne! wrote:
Ang. snacket om AMD o INTEL....Intel är mycket segare! Inse det alla Intel' ägare....O AMD E för de som bygger datorer själva...Man väljer inte skit-intel om man bygger en dator själv....
Newbie 😛
June 3, 2001
On 2001-10-01 18:10, Ragnar wrote:
Quake3 är ju optimerat för pentium... inte rättvist att jämföra AMD och Intel där.
öhh att man utnyttjar processorns egenskaper är fusk eller? men det kanske är quake3 som är optimerat för pentium, tänk på det du och alla andra spel som kommer vara det i framtiden...
December 19, 2000
Eftersom amds och intels cpuer har stöd för olika instruktioner och har olika tillvägagångssätt att göra beräkningar, så kan man inte jämföra de båda märkena i något enstaka program. Ska man ha en riktig jämförelse borde man titta på proffsapplikationer såväl som spel och officemiljö osv osv
I vissa applikationer smiskar en Thunderbird på 1200 MHz en P4 på 1700 Mhz och vissa program susar P4 förbi Thunderbird så att det ryker om det.
Min högst personliga åsikt är dock att vill man få så mycket som möjligt för sina pengar idag bör man satsa på Thunderbird istället för Pentium 4.
Det skiljer än så länge mycket i pris men prestandan mellan de båda flaggskeppen är inte lika stor
December 23, 2000
Personligen tycker jag det är fel att klanka på P4an en massa skit även fast den i mina öron suger!
Men som henrik sa: P4an smiskar thunderbird i vissa avseenden och tvärtom..
Och det här med värmeutveckling etc etc..tycker jag är såå himla onödigt att ta upp eftersom Thunderbird fungerar bra upp till 80 grader och kanske ännu mer, medans en p3, P4 hänger sig redan vid 55-60 grader.
Personligen så skulle jag aldrig mer släppa in en "Intel Powered" dator i mitt hem.
Härdanefter så är det AMD som gäller för mig, och det står jag för.
Sen det här med att P3 är snabbare än Thunderbird i Q3 beror ju endast på att Q3 är SSE optimerat, och Thunderbird har ju inte stöd för SSE, DVS = Lägre FPS!
June 3, 2001
On 2001-10-01 18:10, Ragnar wrote:
Quake3 är ju optimerat för pentium... inte rättvist att jämföra AMD och Intel där.
Inte om du kör t.ex. Quake 3 och 3DMark 2001.
Näe men är inte Quake3 ett spel eller? Jag tror ändå att Intels prollar är bättre i games. Jag vet faktiskt inte hur mk man kan lita på benchmarks o statestik, men jag äger en P3'a nu men jag ska köpa mig en AMD här näst så jag ser inte på nått sett ner på AMD - men dom e helt klart bättre o man får la kanske mer för pengarna men P4'an är ändå bättre. Ska bli kul o se hur bra XP'n kan prestera.
May 24, 2001
en p4 hänger sig inte vid 55-60 grader en p4 kan inte bli så varm, 35 grader är normalt även om jag kör med min 1800@2100 och den sänker sig ej MHz:en när den är 35-40 grader
Om man vill ha en AMD så köper man en AMD om man vill ha en Intel så köper man en intel lr hur? ........................
1 Guest(s)