December 28, 2001
June 20, 2002
Petterk wrote: Ja och du mäter ju temperaturen så du får rätt värde också 🙄 nej inte precis. Lägg på en 20C så får du bättre siffror 8) men visst slk-800 är den bästa kylflänsen på marknaden.
näää... de stämmer bra.. kände juh på kylflänsen.... den kändes nästan som is =).... visst låter de sjukt men varför skull den inte kunna vara 10 grader ?....
December 28, 2001
frozen wrote: [quote=Petterk]Ja och du mäter ju temperaturen så du får rätt värde också 🙄 nej inte precis. Lägg på en 20C så får du bättre siffror 8) men visst slk-800 är den bästa kylflänsen på marknaden.
näää... de stämmer bra.. kände juh på kylflänsen.... den kändes nästan som is =).... visst låter de sjukt men varför skull den inte kunna vara 10 grader ?....
Ojdå för det första snacka jag inte med dig. För det andra så var den svinkall för att där du förvara datorn var det kallt. Man ska alldrig lite på en in socket termsistor(mätaren i mitten av socketln under cpun) För jag har erfarigt att den kan visa upp till 20C fel.
December 28, 2001
June 20, 2002
Pelikan wrote: om du inte har datorn vid fönstret typ kommer du inte ner så lågt ens.. om du inte har datorn utomhus.. eller kanske i en frysbox lol
jamen de va juh de ja hade =)... min dator står nåra decimeter från fönstret... och fönstret är på hela tiden på glänt. kall luften sprutar in exakt på min trumfläkt som jag har fäst på datorn (lite utanför alltså) som i sin tur sprutar in på datorn (mest processorn). riktigt effektiv kylning.... och tack vare dem så blir det heller inge kallt där jag sitter lr i rummet.....
October 22, 2001
frozen wrote: [quote=Pelikan]om du inte har datorn vid fönstret typ kommer du inte ner så lågt ens.. om du inte har datorn utomhus.. eller kanske i en frysbox lol
jamen de va juh de ja hade =)... min dator står nåra decimeter från fönstret... och fönstret är på hela tiden på glänt. kall luften sprutar in exakt på min trumfläkt som jag har fäst på datorn (lite utanför alltså) som i sin tur sprutar in på datorn (mest processorn). riktigt effektiv kylning.... och tack vare dem så blir det heller inge kallt där jag sitter lr i rummet.....
När gjorde du den mätning? När det var minus 20 ute? Vad har du för moderkort? Vet du att moderkortet visar rätt?
November 14, 2002
he he he, jag och en kompis kom ner i 5-10 grader på en överklockad celeron 300A (kommer inte ihåg hur mycker den var överklockad mendet var ganska mycket) =P
vi gjorde en ganska dum sak men hade välldigt mycket tur, vi tog helt enkelt och öppnade dörren, ställde datorn i dörröppningen (utan sido plåtar) riktade drösvis med fläktar mot datorn och det var någonstans mellen -30 och -35grader kallt ute, hur fan vi lyckades undvika att få kondens fattar jag inte, men det var väll mest tur =P
ok det kanske var lite "of topic" menmen =P
June 20, 2002
Stal wrote: [quote=frozen][quote=Pelikan]om du inte har datorn vid fönstret typ kommer du inte ner så lågt ens.. om du inte har datorn utomhus.. eller kanske i en frysbox lol
När gjorde du den mätning? När det var minus 20 ute? Vad har du för moderkort? Vet du att moderkortet visar rätt?
nee... inte vet ja om moderkortet visar rätt... men det bör inte visa SÅ mycket fel om de nu skulle visa sej att de gjorde det.
och nee de va inte 20 minus ute.... kanske 8 minus =).
October 7, 2002
xbergz wrote: min XxXxXxxXX:craXxXxXX0rZzzzz 1337 cPu låg på minus 3000 grader !!!!!!! OCH FATTA VA -3000 grader ! också vill jag tillägga min bil är mycket bättre en alla eras för den har hyper dyper syper lyper cRaXX tURb0 2004 SÅ D SA!
Isåfall är du inte så duktig på fysik... Hört talats om absoluta nollpunkten? 😉
3 Guest(s)