November 22, 2001
Hej! Gjorde nyligen en liten uppgradering genom att köpa ett QDI Kinetiz 7e moderkort och en duron 1200. Först tänkte jag låta bli att bråka med överklockning, men det va lite svårt att hålla sig. Så jag höjde bussen till 112 (nästa steg e 133 o det tror jag inte funkar) Funka kalas. Så då tänkte jag att jag får väl ta o rita på den. Så jag plockade ur den o ritade, stoppade tillbaka den. Tyvärr har mitt moderkort byglar för att ändra multipel, men jag pillade den till 9. Då blev det bara svart skärm. blev lite orolig men när jag suddat o ändrat tillbaka byglarna så startade den igen.
Har jag ritat för dåligt eller? kan man kortsluta processorn genom rita för tjockt så pinnarna får kontakt med varandra?
November 22, 2001
Men moderkortet vet ju inte om man klockar eller byter cpu. Eftersom möjligheten att ändra multipel manuellt finns istället för att ha en automatisk inställning jämt så måste det ju fungera. Har du testat din processor i ett annat moderkort? gick det att ändra där isåfall?
December 30, 2001
Json_81 wrote: Jo, det funkar kör 112-buss. men nästa steg e 133, lite väl högt.
men det måste ju gå att ändra multipeln. Har du fyra eller fem L1 bryggor?
mins inte riktigt det är en "spitfire" duron 900MHz men de går nog på nåt sätt... testa att låna en kompis moderkort kasnke?
2 Guest(s)