April 20, 2005
Ta dig en titt här så får du en uppfattning hur dom klockar.
Dock klockade de första Opteron processorerna lite bättre än de som tillverkas nu.
För den intresserade:
Lagerstatus: 051114 preliminärt
Information: AMD Opteron 144 (Boxed, CPGA, "Venus") socket 939 OSA144BNBOX
Handplockad CABNE; (om ni önskar andra alternativ ange då detta)
*Det är först när CPUn är undersökt ang nummer som vi sänder en garanterad sådan cpu till Er.
På: http://www.sbs.o.se/default.as.....BNBOXCABNE
Finns även som 146 med CABNE-stepping..
Dessvärre ledsnade iaf jag på ständigt framflyttat datum, det blev systemet i sign. ist..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 7, 2001
Mean Machine wrote: CABNE ska klocka bäst. Sen CABGE, sist CABYE.
Finns bara en kärna, dvs San Diego på Opteronerna, om du syftar på S939.
fel fel fel...
cabne 0528/0530 va dom bästa... dom gjorde 3000mhz med org volt typ... men i stort sett omöjliga att få tag på nu...
cabye0536gpmw är näst bäst och gör oftast upp mot 3000mhz fast med mer volt...
cabge är den sämsta av dom och gör runt 2800mhz
alla dom ovan kan ju även klocka lite bättre/sämre det där är bara på ett ungefär...
har kommit en ny cabye nu som verkar klocka lika bra som första cabne i stort sett... 2950mhz på org volt har jag sett...
men även den sämsta steppingen gör upp mot 2800mhz som sämst verkar det som...
så hur som helst så är det grymt prisvärt att köpa en 144 för 1500:- som man kan köra som en fx-57 som kostar 10K
själv har jag en cabye 0536gpmw...
men inte testat den ennu...
sitter på brädan nu med en big typhoon...
men väntar på ett nytt nätagg...
mitt som jag har är för dåligt...
ni ska inte tro man är nå sugen nu =)
rena tortyren att ha grejerna breve sig å ser så fint ut och så kan man inte köra dom... ska försöka fixa ett agg imorn och köra på 2st tills mitt nya kommer...
September 7, 2001
eXcore wrote: gamma^ray du får lägga upp resultaten sen här.. är nyfiken som fan.. är det en 144 eller 146 du har?
det är en opteron 144 0536gpmw boxad...
kommer att sätta i prylarna och installera å klocka under morrondagen skulle få låna ett till agg av en granne...
är för bakis för att klara av ett sånt projekt idag... skulle bara ha sönder prylarna... ghaaaahh vilket pannknack
funderar på att sälja den kanske och hoppa på opteron dualcore tåget
*update*
har nu testat klockat den kör den nu i 2900mhz med 1,55v verkar funka bra... finns nog lite till att pressa ur den...
få se om man behåller den eller om man hoppar på en dualcore...
1 Guest(s)