February 12, 2003
Ptja, jag har väl testat på en sådär 20 kort de senare åren, åtminstone high-end-grejerna brukar ligga inom 50mV i BIOS. Hur mjukvaruavläsningen på spänningsfall är vet jag iofs inte, eftersom jag brukar ha belastning igång utan att läsa av spänningarna via mjukvara, då är det ju multimeter som gäller.
March 14, 2001
Som sagt, möjligt det har blivit bättre, men jag väljer att vara konservativ (och för petig) och tror fortfarande inte på värdena. 😉
Sen är det väl mest av den senare anledningen i ditt inlägg som multimeter alltid är med, och är den med finns det ingen anledning att använda sig av några andra mätningar.
March 14, 2001
Ja ja, det är de ingen som tvivlar på.
Det vore för övrigt rätt intressant att se hur layouten är gjord på det kortet. Om det bara är underdimensionerade kopparplan eller om tex feedbacken är helt felplacerad. Om det är det senare skulle det egentligen kunna fixas till, lite eller mycket beroende på hur övriga layouten ser ut.
January 26, 2010
Snorch;1269802 wrote: Ja ja, det är de ingen som tvivlar på.
Det vore för övrigt rätt intressant att se hur layouten är gjord på det kortet. Om det bara är underdimensionerade kopparplan eller om tex feedbacken är helt felplacerad. Om det är det senare skulle det egentligen kunna fixas till, lite eller mycket beroende på hur övriga layouten ser ut.
Det ska som sagt vara ett medvetet "fel" då det följer riktlinjerna ifrån AMD. Se posten jag länkade ifrån XS.
June 8, 2006
June 8, 2006
July 30, 2010
Etk-Tis;1269859 wrote: Mina minnen har lämnat in avskeds ansökan , 32M är inte stabilt , hur än jag kör dom . DDr 2 800 minnen
Jag förstår hur du känner dig. Ett av mina första OCZ minnen 1600MHz blev fullt med fel enligt Memtest86+ utan att jag vet varför. Det andra minnet gav jag bort till en fattig finne. Det var ju inte samma Volt som mina andra minnen jag hade. OCZ lade väl ner tillverkningen av minnen om jag inte minns fel, men det gör inget. Det verkar vara många minnen från OCZ som gick sönder
Offtopic:
Du är samma person som finns på AMD Forumet? Daniel kickade ut Swedish Berserk och mig utan orsak.
June 8, 2006
3 Guest(s)