August 15, 2001
Vad är det här för gäng idioter och wannabies?! Intel är dubbelt så dyr som AMD:s processorer och inte heller lika snabb! En Athlon 1.4 ghz spöar skiten ur en Intel P4 på 1.6, men ändå så kostar Intel som sagt dubbelt så mycket mer!
Istället för att säga "AMD suger" utan nåt som helst argument så kan ni klassa er som wannabies!
August 2, 2001
Har ni inte funderar på att läsa lite tester innan ni säger att Amd suger.
Om jag skulle köpa en processor idag så skulle jag köpa en Amd helt klart pga två saker prestanda,pris.
Det är bara att läsa vad som finns på nätet om Amd och Intelprocessorer.
Om Intel var bättre och billigare skulle jag köpa en Intel, svårare än så är det inte.
January 8, 2001
meningslös tråd....
sök i arkivet, du kan säkert hitta 100-200 trådar som behandlar precis detta temat!
köp det som känns bäst!
vill du köpa ett prestandamonster som garanterat fungerar i alla lägen, och du vill inte bry dig om att pressa ur det "lilla extra" ur burken! köp en p4'a
vill du pula lite själv, kanske rent av få en "lite vassare" burk, köp athlonXP. kanske om du har otur få mer strul,
Jag kommer själv köpa en AthlonXP, men jag gillar att pilla lite, köpte en dator till pappa i förra veckan, det blev en p4 för att han gillar INTE att pilla och uppgradera drivrutiner hela tiden!
December 23, 2000
On 2001-10-16 15:19, daggerr wrote:
bestämde vi inte senast att det var intel som ägde vad det gäller x86 prollar? jag menar det var ju för fan intel som uppfann x86 instruktionssettet...
Just det! Intel skapade det! och klantade till sig! AMD tog deras idé och gjorde en massa förbättringar!
AMD Rulez....
orkar inte diskutera mera om detta ämne!!
Snälla klicka på knappen sök i forumet!!
June 3, 2001
On 2001-10-16 12:53, bonko wrote:
En Athlon 1.4 ghz spöar skiten ur en Intel P4 på 1.6, men ändå så kostar Intel som sagt dubbelt så mycket mer!
va less jag är på att höra att intel är så mycket dyrare 🙁 häng med i priskriget och var glad att det finns Konkurrens iaf..
Intel P4 1.5GHz 1794:-
AMD Athlon 1.4Ghz 1498:-
March 4, 2001
On 2001-10-16 17:34, Kingen wrote:
On 2001-10-16 12:53, bonko wrote:
En Athlon 1.4 ghz spöar skiten ur en Intel P4 på 1.6, men ändå så kostar Intel som sagt dubbelt så mycket mer!va less jag är på att höra att intel är så mycket dyrare 🙁 häng med i priskriget och var glad att det finns Konkurrens iaf..
Intel P4 1.5GHz 1794:-
AMD Athlon 1.4Ghz 1498:-
Vilken tror du är snabbast?
AMD såklart :wide:
2 Guest(s)