December 23, 2001
Tja.
Har köpt en XP 1600+ samt en Zalman 6000CU kylare (som jag för tillfället har ställt så att fläkten kör max). Har även en PAPST 8cm fläkt som tar in kalluft i fronten på burken. Har testkört spel lite grann och tycker att processorn blir lite väl varm...
CPU ligger runt 60 grader o moderkortet runt 40 grader. Är det hära normalt med min utrustning? Tycker att man borde kunna få lägre temperatur på CPUn!?!
Funderar på om jag skall sätta in en fläkt till som blåser ut luft bak i kabinettet samt att köpa en bättre kylpasta mellan processorn och kylaren. Kom gärna med förslag samt berätta vad ni har för lösning och temperatur...
February 4, 2002
On 2002-02-28 21:20, Darkstar wrote:
Tja.Har köpt en XP 1600+ samt en Zalman 6000CU kylare (som jag för tillfället har ställt så att fläkten kör max). Har även en PAPST 8cm fläkt som tar in kalluft i fronten på burken. Har testkört spel lite grann och tycker att processorn blir lite väl varm...
CPU ligger runt 60 grader o moderkortet runt 40 grader. Är det hära normalt med min utrustning? Tycker att man borde kunna få lägre temperatur på CPUn!?!
Funderar på om jag skall sätta in en fläkt till som blåser ut luft bak i kabinettet samt att köpa en bättre kylpasta mellan processorn och kylaren. Kom gärna med förslag samt berätta vad ni har för lösning och temperatur...
Visst 40grader på moderkortet är alldeles för högt Max 5grader över rummstemperatur är acceptabelt in med mera fläktar är det enda som hjälper
2 Guest(s)