December 11, 2002
Jag har en EpoX 8k3ae 1900+ med GeForce4 Ti4200 SpecialEd.
..
När jag fick burken gick den varm, var uppemot 60 grader.. bytte fläkt, kletade på kylpasta, å tog av chassit.
Fick ner den till ca. 47-48grader i Windows, men att lira gick inte alls (kraschade efter nån minut)..
har ställt en bordsfläkt breve just nu som en nödlösning.. fått ner den till 43-44grader nu.. kan lira kanske 10-15 minuter innan den kraschar..
Det konstiga var väl att, när jag lämnade in den på en data butik här i närheten så kunde dom lira konstant i 3 timmar utan att den kraschade, men när jag kommer hem hit me lådan så kraschar den efter en stund.
Nåja.. tänkte skriva här å se om nån har nån aning.. cya!
December 21, 2002
min xp1700@xp2600 går upp i 46 max.
Ni har nog lite krångel med pastan? 😛
August 19, 2001
MoNsTeR wrote: Tja, min 2000+ är uppe i 70 grader efter en stunds spelande.. Går hur stabilt som helst. Ligger den bara under 90 grader så skall det inte vara några problem enligt AMD.
Aldrig att den går stabilt i över 70 grader. Min dator stannar vi 70 grader. D eär ditt moderkort som visar fel. Jag fattar inte hur man lyckas få upp tempen så högt. Över 60 är ju typ omöjligt. Om man inte sitter på värsta skit flänsen.
February 26, 2003
Jag har problem också!
Min CPU ligger konstant på runt 69 C! Detta enligt både BIOS och med program som t.ex Hardware Doctor. Drog ned CPUn till 1200 MHz (har också en 1900+ på 1,6 GHz) men då ligger den fortfarande på 65-70. Verkar inte vara så mycket kylpasta på processorn, kanske ska ha mer? Har iaf ett ABIT KX7-333 moderkort med en glacialtech fläkt.
Står det fel eller ska jag oroa mig? Byta fläkt? Ibland har det hänt att datorn lagt av för att det antagligen varit för varmt (hade då inte Hardware Doctor på).
Tacksam för svar!
August 1, 2002
Jag hade ändrat håll på clipsen som håller fast flänsen i mobot ett tag så då var flänsen lite glapp så processorn låg på 75c i idle. ;))
Kraschade dock aldrig, kanske för att jag inte riktigt vågade spela när den var så förbannat varm.
Kan också nämna att mitt fantastiska moderkort klockade ner min CPU automatiskt så jag inte brännde den =) *kJaMiZaJ mObOt* haha.
nämen, du kanske har gej electricitet i ditt hus.
January 6, 2002
MatJos wrote: Ingen aning.. har ingen termometer hemma. Inte alltför varmt här iaf.. normalt skulle jag väl vilja säga.. Å kallare än så vill jag då inte ha d här inne. 🙂
Kan ju vara d som e skillnaden mellan här å butiken iof. men men..
mer förslag någon?
Kan det inte vara så att du har mycket brus och strömspikar i elnätet hemma? ligger det någon industri i närheten eller har du någon stor apparat inkopplad i samma "slinga" eller ngt? Inte så kul o köpa en ups som kanske löser problemet.
August 23, 2001
viirre wrote: Jag har problem också!
Min CPU ligger konstant på runt 69 C! Detta enligt både BIOS och med program som t.ex Hardware Doctor. Drog ned CPUn till 1200 MHz (har också en 1900+ på 1,6 GHz) men då ligger den fortfarande på 65-70. Verkar inte vara så mycket kylpasta på processorn, kanske ska ha mer? Har iaf ett ABIT KX7-333 moderkort med en glacialtech fläkt.
Står det fel eller ska jag oroa mig? Byta fläkt? Ibland har det hänt att datorn lagt av för att det antagligen varit för varmt (hade då inte Hardware Doctor på).
Tacksam för svar!
Tjena...Jag har samma moderkort som dig och prolle.Min ligger på 41C med Alpha PAL8045T med Enermax fläkt och CPUidle igång. fulload ligger den typ 55C
August 23, 2001
simme wrote: jag tror min xp2100 går i typ 55-60 grader
mitt program som jag kollade temp med suckde 🙁
å motherboard monitor5 fungerar inte heller för mig 🙁
programmet jag använden innan hette fanspeed.
någon som vet nåt annat bra temp-program?
Tjena... Speedfan och Hmonitor är fina program..testa med nån av dom.
Speedfan: http://www.almico.com/speedfan.php
Hmonitor: http://www.hmonitor.com
CPUidle: http://www.cpuidle.de
February 13, 2001
Hej på er.... Jag har märkt att många kylningar har fel tryck punkt på fjädern (Håller fast flänsen) Började se närmare på det efter många av minna kompisar som byggt egna datorer har haft extrema värme problem. Testa och tryck kylningen sakta uppåt när datorn är igång. Var inne i biosen så ni kan se om det är de som är felet. Oftast om det är de felet så hoppar temp mätaren ner ca 10 grader....
1 Guest(s)