September 2, 2002
har en Amd Xp 2000+ @ 1750mhz och en Tt Volcano 7.
kyller hyffsat bra, ligger på 44 när ja inte spelar osv, har inte så bra luft kondinoering i lådan men e på G,
Men. den låter på tok för mkt. blir gahlen. huvudvärk hur ofta som helst..
så vilken fläkt e bäst o kanske till och med kyler bättre men e mkt mkt mkt tystare??
September 2, 2002
asså ja e lite snurrig :).
kan ngn förklara för mig vad "cfm" egentligne är- för finns ju cpu kylare där det står att den klarar upp till amd xp 2900+ och sånna med 55cfm upptill amd xp 2000+ .. fattar nada. och sen e ja nog inte riktig så glad på att lägga ner först 600kr på bara en fläns och sen 200-350kr för en fläkt.... :bgrin: dyrt 🙂
December 22, 2000
cfm står väl för cubik feet per minute om jag minns rätt 😕
har monterat en Volcano 7S idag på en XP 2000+, tyst som bara den men ack så varmt! 59 grader på cpu vid vanlig surfning, kommer från en P4 tidigare men fick för mig att bygga en AMD oxo. Kanske inte är van vid den högre värmen men är det verkligen rimligt att den ska ligga på den tempen helt standard?
Tacksam för synpunkter om "normal" temp på denna cpu och kylare.
September 11, 2002
Svaret är enkelt, VATTEN KYLNING......tyst, smidigt slipper högvarvs fläktar som låter som en helikopter som ska lyfta.
Har en koolance låda som jag är nöjd med
AMD XP1800@1667 CPU temp 45 grader
BEHÖVS extra kyllning kan man alltid öka fläkthastigheterna med kontroll panelen på koolance chassit
October 22, 2001
Vaför köra högvarviga fläktar? Jag kör med PAPST som låter 19db samt 2 enermax mycket nedvridna men kan ökas vid belastning plus att jag bytt till ett enermax nätagg. Så enligt de tester jag sett på koolance ljudnivå, vilket inte är så imponerande :-?, så tippar jag att min är lika tyst som ett sådant i dagsläget 🙂
May 27, 2002
Texas wrote: cfm står väl för cubik feet per minute om jag minns rätt 😕
har monterat en Volcano 7S idag på en XP 2000+, tyst som bara den men ack så varmt! 59 grader på cpu vid vanlig surfning, kommer från en P4 tidigare men fick för mig att bygga en AMD oxo. Kanske inte är van vid den högre värmen men är det verkligen rimligt att den ska ligga på den tempen helt standard?
Tacksam för synpunkter om "normal" temp på denna cpu och kylare.
Nja..tempen är väl inte så bra...det finns bättre kylning som inte låter för mycket! Men du ska med lätthet komma under 50 grader vid full last med din CPU.
Jag låg själv med min AMD XP 1800 @ 1700MHz och en Silent Viking vid full last på ca: 42 grader! Men jag bytte fläkten till en lite effektivare...prova med att byta din fläkt!
1 Guest(s)