September 16, 2002
Har en amd xp2000 med en Zalman cnps60000 AlCu som processorfläkt och en annan liten 80mm fläkt där fram och en Thermal Take där bak som blåser ut. Vill ju gärna köra allt i silent mode för annars låter skiten som om den ska lyfta. Dock så uppgår tempen till 47 grader vid min load och är uppe vid 57 vid max load t ex när jag spelar och då står fläktarna på medium ungefär dvs processorfläkt ca 2100 varv. Är detta normalt. Eller vad är normal temp för em AMD xp2000 eller vad är gränsen för bra kanske man ska säga. Jag förstår också att desto svalare desto bättre men är det ok att köra processorn på 47 grader vid min load. Eller dags att köpa bättre fläkt? Vattenkylning är inget alternativ i dagens läge.
September 28, 2002
Håller med föregående talare.Det är så mycket tjafs om att hålla temperaturer rundt 30 grader,men saken är den att kan man bara hålla den under 60 för t.ex XP och den går stabilt där är det helt ok.Visst håller processorn längre om man kan hålla den på lägre temp,men vem har en prolle längre än 2-3 år??? 😮 Inte jag iaf!!
Huvudsaken att den går tyst och stabilt!!
September 16, 2002
January 14, 2002
Min XP 2000+ låg på 45 grader idle 50 grader full load"orginal"... monterade en 80x80 zalman som blåste ut all luft där bak.. fick då ca: 40 grader idle och 43 grader full load... ska köpa 2 st http://kylning.com/product_inf.....9358f8fa7e att sätta i sidokåpan.. och en http://kylning.com/product_inf.....9358f8fa7e (pengar finns.. men inte ork att göra en fancontroler) hoppas att få tempen att ligga på 35-36 grader idle (det gör den utan sidokåpan) 😀
sen undrar jag vafan jag skrev allt dethär för?? 🙄 var nog bara på G att skriva lite 😀
June 16, 2002
February 16, 2002
Asus har en tedens att visa fel temp på CPU:n. fixas genom att ha den senaste BIOS installerad.
Jag har en Dator som nedan och min temp är på 40-57 IDLE/MAXLOAD. kör en TT SIlent Viking som kör maxhastighet ) har en TT Silent 7+ på posten att hämta) och hoppas den kan köras i 24db @ maxLOAD 50 C.
1 Guest(s)