December 22, 2004
Hej alla kottar!
Nu är det så att jag har en Xp2400 + ett gigabyte kort. När jag går in i biosen för att ändra FSB'n så finns det inget. Enda jag hittar som låter vettigt är "CPU HOST CLOCK" och den står på default = 133
Temperaturen på processorn är 58-63 grader och jag har ingen aning om hur jag ska få upp hastigheten....för temperaturen är redan rätt hög och fläkten är förmodligen urkass (Thermaltake, ser ut som en stor strut) köpt för 1.5-2 år sen.
Hjälp Tack!
/ Pinsam Potta
November 26, 2002
Kolla på denna så kanske du hittar lite matnyttigt.
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=70671
Jag har inte koll på Gigabytes moderkort men det finns säkert ngn annan här som har det. Skriv exakt vilket kort du har samt vilken Biosversion så är det lättare att hjälpa. XP2400+ brukar vara rätt så mottaglig för överklockning så om det strular är det säkert mobot/Bios som stoppar.
Välkommen till NH!
April 1, 2004
pottfrilla wrote: Hej alla kottar!
Nu är det så att jag har en Xp2400 + ett gigabyte kort. När jag går in i biosen för att ändra FSB'n så finns det inget. Enda jag hittar som låter vettigt är "CPU HOST CLOCK" och den står på default = 133
Temperaturen på processorn är 58-63 grader och jag har ingen aning om hur jag ska få upp hastigheten....för temperaturen är redan rätt hög och fläkten är förmodligen urkass (Thermaltake, ser ut som en stor strut) köpt för 1.5-2 år sen.
Hjälp Tack!
/ Pinsam Potta
Börja med en ny kylare, 63 grader och du ska överklocka?
kylare finner du HÄR
1 Guest(s)