November 19, 2003
Någon som skulle vara vänlig och förklara för mig varför, så fort jag flyttar FSBn 1mhz uppåt, från 133 till 134 så vägrar datorn starta. Större hopp ger samma resultat. 🙁
Enda sättet jag kan klocka cpun på nu är att ändra CPU/Ratio(Multipel?) till något högre. Vad är fel?
November 19, 2003
Kan säga att jag inte är så het på detta Men när jag kör High Performance så ändras timingen till 2-2-2-6 automatiskt av moderkortet. Jag har testat att öka volten till cpun, dock inte till minnena...
Edit:
Kanske det här hjälper?
http://quarzi.mine.nu/Start/Up.....burken.jpg
Volten pendlar mellan 1.584 och 1.616, ovanligt?
December 27, 2003
Kanske du skulle sänka multipliern en aning typ till 12 eller nånting och sätta på max volt på minnena, vet inte hur mycke volt du kan ge med ditt kort men 3.0v vore du väll kunna ge? Sen så drar du in klockgen o testar lite, så gör jag iaf 😀
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
November 19, 2003
Tack! Detta fungerade fin fint. Men jag förstår fortfarande inte varför inte jag kan ändra i BIOS, det borde vara samma värden man ändrar på i clockgen 😕
Lyckades med att få en blåskärm med lite vid text i som blinkade till första gång jag ändrade på fsbn för att sedan försvinna lika fort som den kom med följd av en reboot.
Har AGP-clock stor inverkan på grafikkortets prestanda? Märkte ingen skillnad mellan att köra std. 66 och 80...
2 Guest(s)