August 25, 2004
Hej.. Jag har ett PowerColor Radeon 9600Pro här..
Core/Memory = 400/300Mhz Hynix 3.3
Nu har jag hittat en BIOS för powerColor 9600XT .. Enda skillnaden är:
Core/Memory = 500/300 Hynix 3.3
Tror ni denna bios funkar på mitt kort med denna kylning?
http://www.gtek.se/index.php?m.....2d6bbad122
Borde ju funka eftersom det står att kylningen ska klara upp till 9800Pro..
Tack på förhand..
edit: Kom på en grej.. inte samma kärna..
Men hittade ett 9800pro bios som kanske funkar.. Samma kärna.. dock Hynix 2.8 ist för 3.3.. Funkar det?
August 16, 2003
varför ska du flasha?
kommer det ge dig något?
jag vet inte så mycket om att flasha 9600 pro till 9800 pro eftersom jag aldrig har hört talas om det. du kommer ju inte kunna öppna några pipelines genom att flasha kortet, däremot så riskerar du att bli tvungen att hålla på att trassla med ett PCI kort för att återuppliva ditt grafikkort.
även om bioset är gjort för ditt grafikkort så kan det trassla sig, helt svart, eller bara en massa fel över hela bilden, här är en flashning som jag gjorde av mitt GeForce 4 Ti4200 i höstas, jag testade flera biosar, dom som var felfria, dom som bara gjorde lite grafikfel eller mycket eller skitmycket, denna klassar jag som mycket:
[Image Can Not Be Found]
du är varnad nu iaf 😛
August 25, 2004
hej.. ska flasha Radeon kortet med rätt bios nu.. När jag startar ATIFLASH v3.09 och skriver -p <1>
Bad command or file name
Jag har döpt om bios filen från de där långa namnet till bara bios.bin..
Varför blir det fel?..
svar asap helst..
Mvh
January 20, 2003
Frågan är varför ska du flasha kortet?
Du verkar inte vara så insatt i det så jag skulle rekommendera att inte göra det.
Bios till grafikkort är inte samma som till moderkort, bioset innehåller inte buggar som mobos brukar göra då det varken kommer uppgraderingar eller nya delar till kortet så allting ska fungera.
Om det redan nu krånglar som du sa så lär det inte bli bättre med att flasha om kortet.
April 13, 2004
Nevil wrote: hej.. ska flasha Radeon kortet med rätt bios nu.. När jag startar ATIFLASH v3.09 och skriver -p <1>
[r] o trycker enter så står det.. Bad command or file name
Jag har döpt om bios filen från de där långa namnet till bara bios.bin..
Varför blir det fel?..
svar asap helst..
Mvh
Gör inte omdöpningen 😛 😕
1 Guest(s)