February 13, 2003
hej
jag har några frågor som jag hemskt gärna skulle villja ha svar ang. vattenkylning.
för det första...
ska man köpa kitt eller plocka ihop delarna själv?, villket kit isf ? kollade på swiftechen på overclockers.se eller astek-kittet på gtek. får jag mer prestanda för pengararna när jag plockar ihop själv för dom pengarna som ett sådant kitt kostar
för det andra...
om man skulle plocka ihop ett själv, villken del av kittet skulle man sattsa mest pengar på t.ex hyffsade pump och radiator och sen ett jätte bra block ?
takk
för det tredje...
peltier ? är det värt pengarna ? och hur mycket gör den ?
för det fjärde...
om det är någon som har några tips på kitt/ihop-plockade system så kan ni väll skriva ner dom
May 11, 2003
Waterchill skulle jag tro är mest prestanda för pengarna om man vill ha ett komplett kit..
Hemmabyggt KAN göras mycket kraftfullare men då kostar det mer..
Man skall inte hade någon sämre del i sitt vattenkylningssystem... Det kan bli sämre prestanda som följd om man köper något som blir en riktig flaskhals... Inte ens en sån sak som slangar skall man snåla med. Köper man billiga slangar så kanske de är för mjuka som böjer sig som följd vilket kan innebära stopp i systemet!
En peltier har jag på graffet (MCW50+T) och det är mycket skillnad vill jag säga... Vill du klämma ut mycket prestanda utan att köpa Prometia eller liknande så är en peltier ett bra hjälpmedel.
Vad du skall välja är upp till dig..
Du får ställa dig frågan hur mycket du vill klocka och hur mycket du vill lägga ut...
2 Guest(s)