January 8, 2002
Äntligen klar med min "ghetto-cooling" för hårddisken...hårddisken håller för närvarande 40 grader när jag kört defrag i en 30 minuter...det enda som inte riktigt funkar som det ska är nog min "radiator" det är egentligen ett enda block...inga kanaler eller ledningar som absorberar värmen, så det blir nog en tripp till skroten :bgrin:
January 8, 2002
Updatering, ska prova en gammal mopedcylinder för att kyla detta...det bör ju räcka med tanke på mängden aluminium i den så 🙂
Återkommer med bilder på detta, men posta gärna kommentarer eller tips om ni vill..
Om ni vill se vad som blivit av detta innan cylindern är klar så glutta i galleriet under coolingmods...längst upp som vanligt 😉
January 8, 2002
January 8, 2002
January 8, 2002
January 8, 2002
Sådär allihopa, nu är moppecylindern klar för körning...har kört den i ett par timmar, verkar funka rätt bra faktiskt...iaf för en klump som denna.
Den finns i coolingmods i galleriet.
Ni som vill snabba er dit klickar HÄR
June 8, 2001
January 8, 2002
Det som var det största jobbet var att göra rent den, tänk er en gammal skuren moppecylinder som är full med jord o skit och gammal olja...det tog mig 2 dagar bara att få rent den 🙂
Denna är en gammal Zündapp från 1969 (inte för att det har nån betydelse 😉 )
nästa projekt är att förbättra designen på mitt vattenblock och införa kanaler i det...samt att hitta en bättre pump, denna är för klen verkar det som och kommer inte upp i de specifierade 4l/minut skulle jag tro.
2 Guest(s)