November 4, 2001
Jag undrar om jag skall sattsa på den kylare eller om ni har något förslag på någon annan???
Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA (max 1.6GHz)
November 4, 2001
Ja, jag kör en 1200@1460 och med min kylare jag har nu så har jag en full load på 60grader!! Det är la lite mycket tycker jag???
November 4, 2001
July 6, 2001
November 4, 2001
October 5, 2001
On 2001-11-25 01:47, -ChaoS- wrote:
Du ska INTE ha en tasiol om du ska klocka en 1200a. Skaffa ngt riktigt fett istället som en Alpha om du kan montera den på ditt moderkort. Men köp för i hvete inte en Taisol. De kyler som en halvskalad banan i en rostad jordnöt.
Vad ska man ha då? En Alpha Pal är ju inget direkt jag hänger på mitt moderkort direkt...skruva dit en stor massiv kylare...dessutom så är det riskabelt eftersom på en hel del moderkort så finns det komponenter som riskeras skadas...ena stunden säger folk att Taisol är bra o i nästa att den är skit... då kan jag lika gärna fråga...är denna kylare bra?
ThermalTake Dragon Orb 3 A1135 7000rpm kopparkärna till en AMD XP 1600+?
Eller vad ska man ha om man inte vill skruva fast skiten i sitt moderkort?
[edit: Mer text bara! 😀 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Jehrad den 2001-11-25 02:26 ]
November 4, 2001
May 24, 2001
Taisol är OK, men den är GAMMAL!
Det finns många bättre kylare nu, t.ex Alphan.
Sen är det inte så riskabelt att skruva fast den, tvärt om. Hålen är designade för att montera sådana stora flänsar. Mycket bättre än att fästa en tung fläns med clips på sockeln, två små plastbitar på sockeln som håller fast ett halvkilo koppar.
Dragon Orb låter som en jetmotor, bara så du vet. Alla kylare som har en fläkt som snurrar i 7000RPM låter som jetmotorer. Alphan kan faktiskt vara väldigt tyst, eftersom den är så stor behöver den inte så snabb fläkt för att kyla bra.
October 5, 2001
Det jag menar med riskabelt är att på baksidan av moderkorten som det Epox jag är på väg att skaffa så sitter två små motstånd preciiis i närheten...om nån av nylondelarna kommer emot den så är kortet obrukbart...och den risken är inte direkt mysig att ta...dessutom så kostar tex alphan en f-ns mycket...jag vill veta vad en bra kylare utan skruvmontering kostar som jag kan ha...Dessutom läste jag en recension på Dragon Orben...37 Dba är inte direkt jetplan eller? Jämfört med en Taisol på 30-32... Jag vill ha en bra kylare utan skruvmontering...det är allt...
September 3, 2001
On 2001-11-25 02:14, Jehrad wrote:
On 2001-11-25 01:47, -ChaoS- wrote:
Du ska INTE ha en tasiol om du ska klocka en 1200a. Skaffa ngt riktigt fett istället som en Alpha om du kan montera den på ditt moderkort. Men köp för i hvete inte en Taisol. De kyler som en halvskalad banan i en rostad jordnöt.Vad ska man ha då? En Alpha Pal är ju inget direkt jag hänger på mitt moderkort direkt...skruva dit en stor massiv kylare...dessutom så är det riskabelt eftersom på en hel del moderkort så finns det komponenter som riskeras skadas...ena stunden säger folk att Taisol är bra o i nästa att den är skit... då kan jag lika gärna fråga...är denna kylare bra?
ThermalTake Dragon Orb 3 A1135 7000rpm kopparkärna till en AMD XP 1600+?Eller vad ska man ha om man inte vill skruva fast skiten i sitt moderkort?
[edit: Mer text bara! 😀 ] _________________
What Does this button do? *bzzzt*[ Detta Inlägg ändrades av: Jehrad den 2001-11-25 02:26 ]
Ta bor orben från dina tankar den e stor klumpig och högljudd!!!
September 11, 2001
Jag anv oxå taisol koppar, och jag är nöjd!
jag kör med orginal fläkt som är nersatt till 5.5v med ett motstånd (från en Zalman fläkt) vilken säkte des varvtal från 4800 till 3500 då blev den näst intill ljudlös, och kyler fortfarande min 1GHZ t-bird trots att den är överklockad till 1.4GHZ @1.75v i 43C idle och 48C MAX (har case temp på 22C) men detta e la inte så illa för en fläns som inte hörs och kostar 265kr????
alla som säger att den suger...
1 Guest(s)