Är denna vattenkylning bra??|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är denna vattenkylning bra??
raQer
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 9, 2002 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej hej ... Är inte så haj på vattenkylning undrar om nån av er allvetare vet om detta paket är nått att införskaffa..

http://kylning.com/product_inf.....97c31c339f

Är jätteglad för alla svar jag kan få ... wink

Gimp
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 202
218051
November 10, 2002 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

Tja !

Ja de e ju bra grejer som följer me... Pumpen e ju av bra kvalite, tyst o pålitlig..

Sen har ju vattenblocket fått bra betyg... Ska du klocka vet ja inte hur pass mycke du kan stiga innan kylningen inte pallar me..

Har hört att den vattentanken som följer med ska visst föra oväsen med sig.. Det ska va nåt porlande ljud i den... Har ingen själv men jag har läst andra som skrivit det..

Fläkten som följder med kan ju va den varianten som blåser nåt runt 125cfm, så de vore ju bra om du hade nåt o reglera hastigeten med ifall att du inte vill bli döv ! 🙂 (hör me dom om vilken variant de är)

Själv har jag en Eheim pump 1048 med en Black ice Pro radiator, som det sitter 2 st Titan 74cfm på. Köpte ett billigt block på jxddata.se " HWlabs-blocket" (samma tillverkare som gör Black Ice radiatorerna) för runt 400 pix..

Jag e helnöjd med grejerna.. Nu har jag ju inte klockat än utan ville mest ha tyst på burken eftersom den e i samma rum som jag sover...

Men känner du dig lite osäker så köp dig ett färdigt paket.

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
218109
November 10, 2002 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

Gimp wrote:
Fläkten som följder med kan ju va den varianten som blåser nåt runt 125cfm, så de vore ju bra om du hade nåt o reglera hastigeten med ifall att du inte vill bli döv ! 🙂 (hör me dom om vilken variant de är)

jag har 3 st 120mm Ys tech och jag är inte döv. om du sätter dom i burken och inte utanpå som vissa brukar göra så kommer det inte att låta speciellet mycket.

Gimp
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 202
218139
November 10, 2002 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo men de finns väl olika varianter på just Ystech-fläkten vad gäller hastighet och decibel....

Men har du just den fläkten som följer med det paketet så ska jag inte säga nåt...

Waco wrote: [quote=Gimp] Fläkten som följder med kan ju va den varianten som blåser nåt runt 125cfm, så de vore ju bra om du hade nåt o reglera hastigeten med ifall att du inte vill bli döv ! 🙂 (hör me dom om vilken variant de är)

jag har 3 st 120mm Ys tech och jag är inte döv. om du sätter dom i burken och inte utanpå som vissa brukar göra så kommer det inte att låta speciellet mycket.

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
218158
November 10, 2002 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Gimp wrote: Jo men de finns väl olika varianter på just Ystech-fläkten vad gäller hastighet och decibel....

Men har du just den fläkten som följer med det paketet så ska jag inte säga nåt...

[quote=Waco][quote=Gimp] Fläkten som följder med kan ju va den varianten som blåser nåt runt 125cfm, så de vore ju bra om du hade nåt o reglera hastigeten med ifall att du inte vill bli döv ! 🙂 (hör me dom om vilken variant de är)

vad jag vet så har ys tech bara en sorts fläkt som blåser 125cfm och det gör mina.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 347
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL