Hur många grader skiljer det på 7 och 12v?
Vet du ungefär vad fläkten har för cfm på 7v?
Tekniknörd som gillar att träna.
December 19, 2000
Odonic: Jag lovar dig att du behöver inte alls vara orolig..helt lugnt att köra den i 1.8 å 1.85 osså...men över 1.85 ska du nog hålla ögonen öppna....men det är tempen du ska kolla..de e den som e avgörande...mobot å cpu:n klarar lätt 2.0 å över det..bara man har tillräckligt med kylning...har kört min Celri2 600@900 i 1.95 efter inbränning kör jag den i 1.80..å då använder jag en FOP38...har testat å köra den i 2.0 osså..funkar fint men den blir lite varm då....så de bara köra på..men håll ordentlig koll på tempen..å när den blir varm å börjar låsa sig..så e det bara att klocka ner..lr köpa värre kylning..!
"Lycka till"
-----------------
//Nååti
January 8, 2001
2001-01-08 23:27, skrev WoxxMan:
Hur många grader skiljer det på 7 och 12v?
Vet du ungefär vad fläkten har för cfm på 7v?
Det är en 2-3 grader för mig, men jag har ju rätt många fläktar i lådan som jag för övrigt kör på 5 och 7V. Så utan några fläktar förutom cpu fläkten så skiljer det nog mer. Men med 12V på FOP32:an går ju knapp att stå ut med.
Här är en länk till min låda.
http://www.addtronics.com/6896a.htm
-----------------
Frisk vågat hälften brännt.
Min Dator
January 6, 2001
Trevligt med så många svar
Om ni säger att det är lungt så ska jag köra den i 1.8v.
Just det här med kylning, har jag funderat lite på. Jag vill hemst gärna ha väldigt tyst dator så just nu kör jag en Golden Orb som kylare, men då har jag satt dit en potentiometer! så den varvar just nu mellan 3700-3800rpm. Och det är inte alls nån större skillnad på temperaturen.
FOP-38'an har jag hört ska låta vädligt högt då den har ett varvtal på 6800rpm.
Men måste man ha bättre kylning så måste man
men då är valet mellan Alpha PEP66 el FOP-38'an. Vilken tycker ni?
January 8, 2001
Alpha PEP66 med en tyst fläkt på.
FOP 38:an har samma kylfläns om FOP 32:an fast en mycket starkare och högljud fläkt.
Beställ från gtek.netdom är snabba på att leverara.
December 19, 2000
2001-01-14 19:36, skrev Jonas:
Tjena
Nej 1,8 är nog ingen fara, jag körde min förra 566 på 2,0 volt och den gick bra... hadde en moddad pep på den och en 55w peltier.. man bör nog inte gå högre än 2.0... dyrt och köpa ny
De e riktigt som du säger kan bli väldigt dyrt...2.0-2.1 ska man nog inte ge sig på om man inte har peltier...där under e de lugnt om man har en "BRA" luftkylning..å ett par steg över default kan man nog köra med standard kylning utan problem..!
1 Guest(s)