May 24, 2001
🙂
Idag höjde jag fsb:en från 140 till 142/35.5, nu när jag har många fönster/prog öppna dyker windows skyddsfel upp..., har hänt 2 ggr idag, o jag har inte haft nåra såna probs tidigare.
Kan det vara så att minnena inte hänger med? jag har sketna "no name"
hjälper det att höja volten?
/micke
Det är mycket trorligt att minnena inte klarar av den hastigheten!
Du kan testa att höja I/O volten det kan hjälpa!
Om du kör med Cas 2 så sätt ner det till Cas3!
Tekniknörd som gillar att träna.
Det ska finnas i bios och där i samma meny som du klockar processorn!
Den är antagligen på 3.3 eller 3.4v orginal!
*LOL*
Ja här går det undan!
testa med 3.6v typ.. det ska inte vara några problem!
May 24, 2001
2001-06-13 22:21, skrev ^AG^:
michael_ew Får du inte upp din i mer än 852 eller vad det var, jag kör min i 901
Va f*n, jag vill juh oxå köra i 901, jag ska testa lite till på 852, o se om jag får upp "win skyddsfel igen...inga probs på 840. Måste vara mina kassa minnen, det är de gånger jag har 1000 fönster öppet på internet.
ska prova att höja I/O volten oxå, vad gör DEN igentligen?
/micke
I/O volten höjer spänningen på ram minnet, chipset, agp porten m.m.. Det kan fungera precis som core volten.. det ger mera kräm!
May 24, 2001
2001-06-14 13:36, skrev Anton:
I/O volten höjer spänningen på ram minnet, chipset, agp porten m.m.. Det kan fungera precis som core volten.. det ger mera kräm!
Jag har ingen I/O i bios 🙁 , iallafall så är det VÄLDIGT gömt, ser på "hardware monitor" att den övervakar nån volt på 3.36, I/O eller? men vart e den?
När jag får ADSL ska jag pissa på mitt modem....he he
Ja det blir ju varmt.. Det är precis samma sak som för en processor.. man ska se till att inte ha för kass kylning.
Michael_ew: jag ska försöka kolla upp om det ska gå att ändra I/O volt på ditt moderkort!
May 24, 2001
2001-06-15 11:01, skrev Anton:
Ja det blir ju varmt.. Det är precis samma sak som för en processor.. man ska se till att inte ha för kass kylning.Michael_ew: jag ska försöka kolla upp om det ska gå att ändra I/O volt på ditt moderkort!
Anton, du är allt för go Tack/micke
2 Guest(s)