January 6, 2003
Som topicen.
Kopplingsset för Eheim 1048
AC Aquatube Vattentank, Silver
AC Cuplex EVO, Socket A-
AC LED-kit Aquatube, Blå
AC Twinplex Chipset nForce
AC Twinplex Vattenblock, GPU
Black ICE Extreme radiator
Flow-o-matic m. övervakning-
Redline Waterwetter
Eheim 1048 vattenpump-
Slang, klar, 3/8-tum
Slangklämma 4-pack 3/8
Kanske ska göra någon specialare till graffet så minnena också får kylning. Hur ska man göra när man gör egna vattenblock, är det bara att ta en koppar klump och sätta igång att borra utt skåror lr.
Ska nog också göra en egen tank av plexi så man slipper risken för korrision eftersom tanken är gjord av aluminium och blocken av koppar.
Sen så ska jag ha UV färg i. Lästa att man skulle typ ha avjoniserat vatten, är det samma som destilerat vatten, var kan man få tag på det.
Vad är det mer man ska tänka på när man börjar använda vattenkylning, och gör egna block (förutom att det ska vara tätt alltså). 😀
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
April 19, 2003
avjoniserat vatten benämns också som destillerat vatten och batterievatten =). Folk som skall fylla på batterier har nog inte läst kemi så dem måste ha ett speciellt namn å sen att man blandar in destillerat vatten fattar jag inte.. bara för att processen kanske heter så. avjoniserat vatten skall det heta tycker iaf jag :). För er som inte vet så är det jonerna i vattnet som gör det elektriskt ledande
hojt
January 6, 2003
Kalas wrote: avjoniserat vatten benämns också som destillerat vatten och batterievatten =). Folk som skall fylla på batterier har nog inte läst kemi så dem måste ha ett speciellt namn å sen att man blandar in destillerat vatten fattar jag inte.. bara för att processen kanske heter så. avjoniserat vatten skall det heta tycker iaf jag :). För er som inte vet så är det jonerna i vattnet som gör det elektriskt ledande
hojt
För att få avjonsirat vatten (destillerat vatten)
Så måste man värma upp vanligt vatten och sen kondensera det (kyla av). Eftersom jonerna endast är löst i vattnet så stannar de kvar medans vattnet förångas. Så då blir det rent H2O. Dena proces kallas som du trode för destilation.
Man gör samma sak om man vill få hembränt. Man tar en alkoholhaltig vätska och destilerar den och eftersom alkohol förångas snabbare än vatten så får man en vätsa som är mycket starkare än den ursprunkliga.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 28, 2003
The Dragon wrote: [quote=Kalas]avjoniserat vatten benämns också som destillerat vatten och batterievatten =). Folk som skall fylla på batterier har nog inte läst kemi så dem måste ha ett speciellt namn å sen att man blandar in destillerat vatten fattar jag inte.. bara för att processen kanske heter så. avjoniserat vatten skall det heta tycker iaf jag :). För er som inte vet så är det jonerna i vattnet som gör det elektriskt ledande
hojt
Så måste man värma upp vanligt vatten och sen kondensera det (kyla av). Eftersom jonerna endast är löst i vattnet så stannar de kvar medans vattnet förångas. Så då blir det rent H2O. Dena proces kallas som du trode för destilation.
Man gör samma sak om man vill få hembränt. Man tar en alkoholhaltig vätska och destilerar den och eftersom alkohol förångas snabbare än vatten så får man en vätsa som är mycket starkare än den ursprunkliga.
det vet du 😉 hehe
November 15, 2002
MrWeizel wrote: [quote=The Dragon][quote=Kalas]avjoniserat vatten benämns också som destillerat vatten och batterievatten =). Folk som skall fylla på batterier har nog inte läst kemi så dem måste ha ett speciellt namn å sen att man blandar in destillerat vatten fattar jag inte.. bara för att processen kanske heter så. avjoniserat vatten skall det heta tycker iaf jag :). För er som inte vet så är det jonerna i vattnet som gör det elektriskt ledande
hojt
det vet du 😉 hehe
Plötsligt blev jag påmind av den äckliga Siba reklamen :spy:
Där nämner de ordet det vet du minst 20 gånger innan reklamen tar slut, "hos oss får du råd! Det vet du!
April 19, 2003
Hehe visste jag faktist jag =). alkohol e väl vackert i sig men man borde ju bara ha ett namn på vatten utan joner för fan =). Bara korkat att ha flera olika. Vore ju dumt att namnge en spritsort till absolut destillerat ;). Det är en sak och säga att man destillerat vattnet men man behöver ju inte sälja det med flera olika namn.
2 Guest(s)