March 5, 2003
Jag är ute efter en tyst kylning till min 2200+ (ej överklockad), och undrar om den här verkligen är så bra som det verkar. Min skepsis riktar sig främst mot priset som är löjligt lågt i förhållande till den utlovade kapaciteten. Visst, fulare kylning får man leta efter men det spelar ingen roll för min del (jag har inget fönster så jag slipper se skiten).
March 17, 2003
HugoStrange wrote: Jag är ute efter en tyst kylning till min 2200+ (ej överklockad), och undrar om den här verkligen är så bra som det verkar. Min skepsis riktar sig främst mot priset som är löjligt lågt i förhållande till den utlovade kapaciteten. Visst, fulare kylning får man leta efter men det spelar ingen roll för min del (jag har inget fönster så jag slipper se skiten).
jag tycker att du ska köpa en volcano 11 för att få din dator tyst 😉
March 24, 2003
October 4, 2002
mullemaster wrote: vad du än gör köp inte den kylaren kompis. alltså priset är ganska normalt men vill du inte ha en prolle som ligger på 60 grader idle som min xp2200 med den kylaren så ska du inte slå till säger jag bara. Det finns bättre allternativ. håll dig borta från den kylaren 😀
Då måste du ha gjort något jävligt fel alltså... jag tycker att fläkten är väl värt sitt pris... ligger på ~50 grader och den är tyst! Edit: Den snurrar i under 2000 varv...
Köpte ett par till de andra datorerna här hemma... så bra tyckte jag den var... 😀
November 13, 2002
Om han har satt den fel så måste jag också gjort det på en polares dator. Har reseatad den 3 ggr i rad och den låg _fortfarande_ på 60gr idle / 74!! load ... (med as3)
Iofs så kan det ju vara att hans moderkort visade hejvilt fel eftersom datorn fortfarande är helt stabil.
EDIT: Med en Palomino 2000+
March 17, 2003
HugoStrange wrote: Ok. Hur mycket är lämpligt att Thermal Resistance ligger på då? Min nuvarande ligger på 0.54 så den måste ju vara pissrutten om nu Arctic Coolern är dålig. Och nu ligger jag på c:a 51 C normal använding.
Volcano 11:an då, jag hittar inget T/R på den... Nån som vet?
volcano 11 http://www.gtek.net/index.php?.....88927f24c4
😉
September 19, 2002
Som fallet är på många billigare kylflänsar så kan man ibland ha otur att få en med dålig tryckpunkt på clipfästena. Det går kanske att åtgärda om man är lite händig. Men arctic coolings kylare ÄR bra, om du ska ha en tyst dator. Det är vad dom är till för! Dom är INTE till för fet överklockning, även om vissa(jag tex) haft tur & få bra temps med dom ändå. Däremot så kör jag utan TCvarianten, har bara supersilent copper pro eller vad den nu heter. Är rätt nöjd, men nu vill jag kunna klocka mer, så jag har beställt en Alpha 8045..
1 Guest(s)