October 7, 2002
Packar upp datorn sätter på 3dmark
får 13000 poäng med....
P4 2.4 ghz
256 saumsung ddr 2700 333mhz
Grafik ATI Radeon 9700 128 meg ddr ram
Tror ni man blir besviken..jag som hade tänkt mig ca 17k eller liknande.
Counterstrike flyter inte äns..väggarna hackar när man går förbi dem...
Jag har tweakat skärmen till 120 hertz
iof så körde jag på det bästa instälningarna på 3dmark...
Men jag tycker att spelen ska flyta något groteskt...
Jag hörde om att man kan ställa in minnerna på något cas eller vad det hette.....
Kan någon berätta mer....Jag har följt guiderna till hur man ska gå mer poäng i 3dmark men det blir inte bättre...
Tack på förhand /Rasmus
August 20, 2001
Ehh cs kan ju knappast hacka om du får 13k i 3d mark
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
August 5, 2002
Jodå, man kan endå få "drunk mouse" fenomenet... Kör opengl istället, konstant 99 fps=)
Dessutom är det en ganska normal poäng för att inte ha tweakat nått, klocka minnena, processorn och graffet lite så ska nog inte 15K va några problem. Och ja, ställ ner CAS latency till två i biosen och se om det funkar, ger några extra fjuttiga 3dmarks=)
October 7, 2002
Izomatic wrote: Jodå, man kan endå få "drunk mouse" fenomenet... Kör opengl istället, konstant 99 fps=)
Dessutom är det en ganska normal poäng för att inte ha tweakat nått, klocka minnena, processorn och graffet lite så ska nog inte 15K va några problem. Och ja, ställ ner CAS latency till två i biosen och se om det funkar, ger några extra fjuttiga 3dmarks=)
Jag kör på openGL
och har 100 i fps hela tiden...Men som sagt väggarna hackar när man går förbi dem...
October 7, 2002
Izomatic wrote: Det var konstigt däremot... testat me olika drivrutiner??
Finns det olika drivrutiner till ati radeon 9700 ??
det med memory freq
det finns att välja 100mhz 166 mhz eller 200 mhz
Jag har ju 333mhz minnen...
sedan cas kan jag inte hitta någonstans i bios...
June 30, 2001
RasmusN wrote: [quote=Mathias]Kan bara säga haha!
Nej, men allvarligt. Jag har ju 99 fps med min 700 mhzare. Känner mig nästan lite glad nu.
Jag hade 100 fps med mig 600
men det hackade som..jag vet inte vad...
fps är inte allt....du kan ha 60 fps och det flyter något grymmt....
Ok, 99 fps och det flyter på skitbra. Inget hack nånstans.
August 15, 2001
RasmusN wrote: Packar upp datorn sätter på 3dmark
får 13000 poäng med....P4 2.4 ghz
Grafik ATI Radeon 9700 128 meg ddr ramTror ni man blir besviken..jag som hade tänkt mig ca 17k eller liknande.
Counterstrike flyter inte äns..väggarna hackar när man går förbi dem...Jag har tweakat skärmen till 120 hertz
Jag hörde om att man kan ställa in minnerna på något cas eller vad det hette.....
Kan någon berätta mer....Jag har följt guiderna till hur man ska gå mer poäng i 3dmark men det blir inte bättre...
Tack på förhand /Rasmus
Tog mig 15tim arbete att fixa min score. Finns MYCKET att pilla på ragetweak
minnerna (timingar) pofessorn(oc) norrbryggan(kylning) graffkortet både oc och drivrutiner vmodd på moderkortet vomodd på minnerna ren istallation av operativsystem ,defragg,dirrect3d tweak , jag var tom tvungen att ta up alla psi kort små gobitar som att stänga av skärmen öppna fönstret osv osv fick bara 18k o du villa ha 17k gratis ... du har en fin burk läs i alla forum fråga all som värkar kompitenta så kaske du kan nå ditt mål.
February 4, 2002
ranlord wrote: [quote=RasmusN]Packar upp datorn sätter på 3dmark
får 13000 poäng med....P4 2.4 ghz
Grafik ATI Radeon 9700 128 meg ddr ramTror ni man blir besviken..jag som hade tänkt mig ca 17k eller liknande.
Counterstrike flyter inte äns..väggarna hackar när man går förbi dem...Jag har tweakat skärmen till 120 hertz
Tack på förhand /Rasmus
Tog mig 15tim arbete att fixa min score. Finns MYCKET att pilla på ragetweak
minnerna (timingar) pofessorn(oc) norrbryggan(kylning) graffkortet både oc och drivrutiner vmodd på moderkortet vomodd på minnerna ren istallation av operativsystem ,defragg,dirrect3d tweak , jag var tom tvungen att ta up alla psi kort små gobitar som att stänga av skärmen öppna fönstret osv osv fick bara 18k o du villa ha 17k gratis ... du har en fin burk läs i alla forum fråga all som värkar kompitenta så kaske du kan nå ditt mål.
Helt rätt man får lägga ner lite jobb
August 22, 2005
RasmusN wrote: [quote=Izomatic]Jodå, man kan endå få "drunk mouse" fenomenet... Kör opengl istället, konstant 99 fps=)
Jag kör på openGL
och har 100 i fps hela tiden...Men som sagt väggarna hackar när man går förbi dem...
har du testat med vsync på/av.
July 11, 2002
abishai wrote: KÖR INTE TESTER I CS FFS! fatta att det är en föråldrad grafikmotor och du har ett av dom bästa graffekorten, många har problem med cs och det är cs det är fel på inte din dator, som sagt ska du ha högre poäng ska du överklocka och tweaka
OK! jag håller med dig!
1 Guest(s)