January 9, 2008
DrPepper wrote: HAHA? du verkar ju helt grön och vet inte alls vad du pratar om..A-DATA ala Lidl? skulle du nämna det för en seriös överklockar skulle han nog börja slå dig gul och blå..
😀 Japp, jag kan nog inte allt för mycket om detta, duvet jag är en sån där konstig människa som gillar att spela fotboll, festa och umgås med folk! 😉
Ni verkar helt klart veta lite om ämnet! Har ni lust att länka till ett par rekommenderade minnen i 500 kr -700 kr prisklassen! 🙂 2GB.
Är dessa bra?
A-data bra el. anus?
Skall man köpa en 2BG-sticka eller skall man köpa 2st 1GB-stickor? vad är bäst och varför?
November 27, 2003
ronneback wrote: Skall man köpa en 2BG-sticka eller skall man köpa 2st 1GB-stickor? vad är bäst och varför?
Det beror som sagt på vilka kretsar som används och inte så mycket storleken på dom. Däremot bör det vid detta laget finnas ganska gott om bra kretsar för 1GB-stickor, men det finns också en uppsjö av dom som knappt gör någonting (billigt skräp dvs.).
Om du tänkte köpa mer minne senare, vilket nästan rekommenderas så satsa ändå på 2GB. Det är alltid lättare att klocka med 2 moduler än 4.
//Andreas
February 12, 2003
Delph1 wrote: Absolut inte, A-DATA ligger bra till i pris, men har ett utbud som är likt både Kingston och de andra.
Alla företag använder samma kretsar så det viktiga är att identifiera kretsarna i stort sett.
//Andreas
Du vet väl att ADATA tillverkar Kingstons minnen, va? 🙂
January 9, 2008
Delph1 wrote: Det beror som sagt på vilka kretsar som används och inte så mycket storleken på dom. Däremot bör det vid detta laget finnas ganska gott om bra kretsar för 1GB-stickor, men det finns också en uppsjö av dom som knappt gör någonting (billigt skräp dvs.)....
..men... hur vet jag vilka kretsar som används på de minnen jag skall beställa då?
Handlar det bara om tur? eller kam man beställa ett minna och efterfråga speciella kretsar? :S fan va komplicerat allt ska va 🙂
November 27, 2003
ronneback wrote: ..men... hur vet jag vilka kretsar som används på de minnen jag skall beställa då?
Handlar det bara om tur? eller kam man beställa ett minna och efterfråga speciella kretsar? :S fan va komplicerat allt ska va 🙂
Det går att kolla upp med många minnen. Det är ganska väl kartlagt detta 😉
Det finns många olika typer av minneskretsar och det är alltid samma typ på en viss minnestyp. Det har hänt att det bytts kretsar på ett minne som sedan hetat likadant, men det är ovanligt.
//Andreas
February 12, 2003
Delph1 wrote: Det finns många olika typer av minneskretsar och det är alltid samma typ på en viss minnestyp. Det har hänt att det bytts kretsar på ett minne som sedan hetat likadant, men det är ovanligt.
//Andreas
Förutom Corsair och deras 53 revisioner på ett och samma minne, där de två-tre första revisionerna är skitbra för att folk ska köpa den, sedan klistrar de på Elpida-piss. Åtminstone DDR2-minnena. 😉
January 9, 2008
Delph1 wrote: Det går att kolla upp med många minnen. Det är ganska väl kartlagt detta 😉
Det finns många olika typer av minneskretsar och det är alltid samma typ på en viss minnestyp. Det har hänt att det bytts kretsar på ett minne som sedan hetat likadant, men det är ovanligt.
//Andreas
okej.. men rakt ut sagt...
DESSA
är "bra" då eller? (går att klocka "lagom mycket" utan problem)
February 12, 2003
Nej, 2GB-moduler klockar inte ens nästan bra.
Dessa är de allra bästa du kan få tag på, dessutom riktigt hyfsade prismässigt: http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=334571
November 27, 2003
Mean Machine wrote: Nej, 2GB-moduler klockar inte ens nästan bra.
Det finns bra 2GB-moduler 😛
Mushkin har ett par 😉
Dessa är de allra bästa du kan få tag på, dessutom riktigt hyfsade prismässigt: http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=334571
Får instämma att det är bra val.
//Andreas
January 9, 2008
Delph1 wrote: Jo, men frågan är ju om han verkligen behöver så mycket mer än vad en bra 2GB-modul kan ge han 😉
//Andreas
Precis! Jag lyckades till och med klocka ner min prolle stället för att klocka upp den häromdagen! Så jag har inga stor krav.. det är bara roligt att "testa" 😀
January 9, 2008
Tack för all hjälp.. men nu pallar jag inte med datorn längre.. fick en flipp och la ut den på blocket : http://www.blocket.se/vi/14922399.htm
Har sålt alltihop för 8000 kr
Pallar inte att spela mer nu.. tre år får räcka..
Det blir en laptop... http://www.inet.se/datorer/bae.....m/1967868/
den tror jag.. men som sagt.. tack för all hjälp 😛
1 Guest(s)