August 18, 2003
själv e jag lite fundersam över hur tunt ett tunt lager är 😉 kletade på precis så man inte såg kärnan, men inte en gnutta mer.
iofs så funkar det väl skapligt som det är, men jag vet inte om temperaturen är rimlig som den är nu.
rätt kass luftcirkulation i ett LANBoy chassi ska ni veta. 2 80mm chassifläktar. PAL8045 fläns o en zalman 80mm fläkt.
46-50 grader på en 1700+ @ 2050 Mhz
May 21, 2002
Smirnoff wrote: Företaget som tillverkar as3, blåser kunder på pengar säger jag.
100 spänn för lite fjuttig kegga.
Faen, det är ju till och med dyrare än Safran!
mjo kletar man på allt i den lilla tuben ett par gånger så ja men tänk på att en sån tub ska räcka länge man ska ha så lite som möjligt och då är inte 100kr mycket eftersom du inte ska behöva köpa en sån hela tiden.
January 18, 2003
Smirnoff wrote: Företaget som tillverkar as3, blåser kunder på pengar säger jag.
100 spänn för lite fjuttig kegga.
Faen, det är ju till och med dyrare än Safran!
Det är rätt tydligt att du tar alldeles för mycket åt gången. Jag har inte gjort slut på min första tub än på ~20 AMD-cpuer och 4 grafikkort. Dessutom fick jag ju ner min temperatur typ 3-4 grader på CPU:n med AS3 jämfört med vanlig silikonpasta.
February 13, 2003
Json_81 wrote: Tjena!
Köpte en tub arctic silver 3 idag o kletade på lite på processorn.
Har nu högre cpu-temp än innan. Kan det bero på för tjockt lager?
Hade nå'n vanlig pasta från elfa innan så någon grad kallare tycker jag det skulle bli.
😮 Det ska vara ett LÖV-tunt lager, pastan är till för att fylla ut ojämnheter mellan fläns och cpu. Tittar du på tex flänsen ser du att det inte är mycket till ojämnheter och förstår nog hur tunt det ska vara.
lycka till //K
December 18, 2002
Sen har vi juh denna nya uber pasta Artic Silver Ceramique! :bgrin:
http://www.stopshop.se/product.....cts_id=547
Billigare, lägre temps, lättare fram-för-allt att tabort/rengöra!
😉
November 22, 2001
Zym wrote: själv e jag lite fundersam över hur tunt ett tunt lager är 😉 kletade på precis så man inte såg kärnan, men inte en gnutta mer.
iofs så funkar det väl skapligt som det är, men jag vet inte om temperaturen är rimlig som den är nu.
rätt kass luftcirkulation i ett LANBoy chassi ska ni veta. 2 80mm chassifläktar. PAL8045 fläns o en zalman 80mm fläkt.46-50 grader på en 1700+ @ 2050 Mhz
så dåligt e det väl inte.
kör en 80 fram o en 80 bak. förut låg jag under 30 grader i lådan, nu med lite varmare lägenhet runt 35.
August 22, 2005
Smirnoff wrote: Jag haar 2/4 kvar av min tub efter jag applicerade As3 på min P4a.
Dessutom, så testade jag med kylpasta som kostar 10 kr tub. och det presterar minst lika bra.
Så vi kan dra slutsatsen: As3 är grymt överskattad.
Nej, du har fel.
Och du har applicerat fel.
1 Guest(s)