November 11, 2002
Jag har den till att kyla min Athlon XP 2400 och den funkar fint. Den är tyst och blåser bara på så mycket luft som behövs (varvtalsreglerad) Tillsammans med Vcool (mjukvaru kylare) så ligger varvtalen på 800-900v/m idle (tyst) ~33 grader celsius, och sen när man spelar och processorn används för fullt så är den uppe i 2000-2200 v/m ~ 50 grader c, och låter inte överdrivet mycket. Mycket lätt att montera, om man har tre piggar på moderkortet, kanske knepigare ifall man bara har en pigg (inbillar jag mig iaf)
Det enda som egentligen hörs är vinandet från hårddisken (maxtor) och grafikkortet
Jag är mycket nöjd. Den var billig också - 279:- (om jag inte minns fel)hos jmedata.se
September 9, 2002
Pentti H wrote: Jag har den till att kyla min Athlon XP 2400 och den funkar fint. Den är tyst och blåser bara på så mycket luft som behövs (varvtalsreglerad) Tillsammans med Vcool (mjukvaru kylare) så ligger varvtalen på 800-900v/m idle (tyst) ~33 grader celsius, och sen när man spelar och processorn används för fullt så är den uppe i 2000-2200 v/m ~ 50 grader c, och låter inte överdrivet mycket. Mycket lätt att montera, om man har tre piggar på moderkortet, kanske knepigare ifall man bara har en pigg (inbillar jag mig iaf)
Det enda som egentligen hörs är vinandet från hårddisken (maxtor) och grafikkortet
Jag är mycket nöjd. Den var billig också - 279:- (om jag inte minns fel)hos jmedata.se
Det låter ju bra det där.... men den jag tittade på var inte varvtalsreglerad, jag har funderat på denna: http://www.overclockers.se/cat.....cts_id=463
1 Guest(s)