November 28, 2001
December 23, 2000
Skulle inte tro att det är någon fara om du har in en massa kylpasta där. Då det inte finns något där under mer än coren (vilkan man ju har kylpastan på i vanliga fall). Skulle vara om det finns några bryggor eller något som skulle kunna kortslutas där?! Nån som vet kanske. Blir det fel får du väl försöka ta av metallplattan och helt enkelt köra utan skydd, precis som på en T-bird, XP etc.
Är nog inte helt enkelt o få bort den iof.
November 28, 2001
September 3, 2001
Artic silver KAN leda ibland om det råkar göra en brygga... som den oftast gör men den leder så dåligt att man ofta inte ens märker det.
ytan på coren på en AMD prolle har inget att riskera eftersom man lika gärna skulle kunna sätta något väldigt ledande som kylpasta på denna.
Däremot om man råkar kleta på andra delar i en dator, som till exempel pinnarna från minneschippet till kretskortet... eller kretskortet själv, då kan det hända att det blir fel och i värsta fall trasiga grejjer.
Har hänt mig att jag råkade få pyttelite kylpasta på kretstkortet på min gf2, och då fick jag bada kortet i isopropylalkohol för att få bort det, sen funkade allt prima.
det är inte bara jag som råkat ut för detta.
2 Guest(s)