October 14, 2002
gaah ja gillar inte denna fläkt!! låter skit jobbigt sån här tjutande ljud och min prolle blir 60grader när jag spelar!! natt och dag mellan min lärares p4 boxfläkt som inte ens hörs när man har örat 10cm från den! och min
ne de får bli en ny fläkt som är tyst!!! fundera på: https://www.nordichardware.se/....._CNPS7000/
den i hel koppar.
eller vet ni nån annan bra fläkt?
( kom på att min wd 120gb disk som åxå en HEL DEL 🙁 ) vill ha segate istället, som min 80 den låter ingenting)
April 26, 2003
April 26, 2003
May 8, 2003
RaZputin wrote: Ser att du har ett thermaltake chassi, funderar på att köpa ett likadant.
Undrar hur du tycker det är, alla recencioner jag har läst tycker bra om det.
Kör du aluminium eller stål?
Köpte ett blått (stål) för nåra veckor sen.....Jäkligt bra system tempen överstiger aldrig 20 grader 😀
Extremt tysta flätkar dessutom 7 st, 21 db......
October 14, 2002
jag vet inte om att när tempen ligger på 60grader+ när man spelar ska det hacka då?? eller har det med nåt annat att göra.. ja har ju fan bytt drivisar 5ggr nu till grafikkortet, å om ja tex skaffar den där andra fläkten blir allt verkligen bättre då.. det verkar inte ha nått med kylning att göra, (tänkte på spel) hackar gärnet när det händer mkt efter ett tag
April 26, 2003
Vilka spel hackar det i?
Tycker att det inte ska hacka med ditt radeon, de har ganska bra kylning.
Annars kan du dra på en zalman kylmacka, men den är dyr (500).
och 50 grader är för mycket, min ligger på stadiga 37 efter haft datorn igång i 3 dyng för nerladdning och lite Vice City 😀 .
Släng in några fläkter så måste det ordna sig...
October 14, 2002
ja de hackar i alla spel, de spelet du nämde åxå 🙂 gled på skit bra på gamla 1ghz, 50 till 55grader ligger prollen IDLE på nu hela tiden :arg:
i spel över 60, tycker det är skumt om grafiken ska strula nu när de funka innan ja skaffa p4.an
har satt på kylpasta men de hjälpte in ens 1grad... kanske blir den där fläkten ja visa där...
chassi fläkt kommer inte hjälpa ett skit 🙂 har burken öppen nu å de e ju kok het endå. har haft fönster öppet i rummet åxå
October 14, 2002
asså kan det hjälpa med ny processor fläkt? det finns en fläkt isåfall ja skulle köpa å den länken tror ja jag skrev med i första inlägget, har en datoräffär här som har dom i alla p4 från 2.4ghz å uppåt.
bara det blir svalare än 60grader+ när man spelar så att det inte hackar.
För nu hackar det gärnet när man spelar!! blir galen
September 19, 2002
RaZputin wrote: Annars kan du dra på en zalman kylmacka, men den är dyr (500).
Om du menar zalman ZM80A-HP så kostar den runt 295 på de flesta ställena, gtek tex.
oizo wrote: asså kan det hjälpa med ny processor fläkt? det finns en fläkt isåfall ja skulle köpa å den länken tror ja jag skrev med i första inlägget, har en datoräffär här som har dom i alla p4 från 2.4ghz å uppåt.
bara det blir svalare än 60grader+ när man spelar så att det inte hackar.
För nu hackar det gärnet när man spelar!! blir galen
Ja, det du behöver är en ny processorkylare. Anledningen att det hackar är nog intels överhettningsskydd. Vet inte vid vilken temp det ska slå in, men 60 grader eller mer är definitivt inte den optimala arbetstempen för en intel. Det måste ha blivit nåt tillverkningsfel på den kylaren du fick, tex dåligt/ojämnt kärntryck eller liknande.
Om du köper den kylaren du länkade till & tempen inte sjunker så visar ditt moderkort ca 10-20 grader för mycket på tempsensorn. Det är faktiskt en helt okej kylare, kanske inte den värsta vad gäller överklockning, men den är ändå väldigt bra. Speciellt om man är ute efter en tyst dator, vilket vad jag förstår är ett av dina önskemål.
Lycka till i alla fall!
1 Guest(s)