December 28, 2001
LOL
Nejdå räcker med en screenshot för min del att bevisa arnes klockningar. Om det är stabilt eller inte är en annan sak och sen kan hans kylning jämföras med vattenkylning. Det är ju trotts allt en Delta screemer och SLK800 + balkongdörren öppen när han maxxar.
Men han vart lätt ägd av filmen =)
och man är knappast en gud för att man visar upp lite wcpuid screenshots rätt högt. Posta kan man göra ofta flera hundra mhz högre än vad cpun är stabil i.. Dessutom så gäller det att hitta rätt chip och arne har ägt ett antal 1700+ prollar...
edit: Ojdå det var en gammal signature jag hade här. Bevisar att jag aldrig besöker NH =)
July 19, 2002
alla som vill se min kolla här:
http://www.fanta.dk/showmovie......14BCF12E3A
fast den va också menad att Arne är en mästare....
July 13, 2002
Arne Anka wrote: [quote=Elias667][quote=Arne Anka][quote=LuNatic]bara för ni är avundsjuka behöver ni inte anklaga andra
Så där är det Får man bättre resultat än andra så blir dom sura/avundsjuka och ska börja ifrågasätta allt man har gjort Det duger inte att man har bevis för sina resultat för då tror dom att man har gjort dom i Photoshop eller snott dom nånstans ifrån Det är lite tråkigt faktiskt
Arne, han skämtar ju :eye: . :worshipp: Alla här ser upp till dina klockningar och NH är säkert stolta över att ha en sån überklockare som dig :worshipp:
Jovisst det fattar jag också Men alla gör inte det tyvärr Jag fick tex försvara mej på sweclockers ganska rejält
Men sweclockers är llame, bara för att de själva är de enda som ens skulle kunna tänkta på att vara så jävla pubertala och orkar ljuga om 3dmark poäng.
Första ggn jag letade runt på forum och ville lära mig mera om datorer (då jag hittade NH's "dator bygge guide", innan dess kunde ja inte skilja på moderkort och nätagregat. Har byggt 2 datorer nu och klarar det mesta...TACK NH=)... i alla fall, Första ggn jag letade runt på forum och ville lära mig mera om datorer så snubblade ja in på sweclockers å ställde en väldigt enkel basic fråga (kom inte ihåf vad det var, men ja tror det hade nått med att göra att ja inte visste vad ett moderkort var). En fråga de enkelt skulle kunnat förklara för mig, jag menar ingen kan väl allt från födseln. Istället fick jag en "n00b kan du ingenting eller" så jag har aldrig besökt deras forum sen dess, håller mig till NH... trevligare personer/admins 😛 😀 Lärt mig otroligt mycket av er!
Dessutom så finns det lite humor i NH's allmänt avdelning =)
March 7, 2003
Elias667 wrote: [quote=Arne Anka][quote=LuNatic]bara för ni är avundsjuka behöver ni inte anklaga andra
Så där är det Får man bättre resultat än andra så blir dom sura/avundsjuka och ska börja ifrågasätta allt man har gjort Det duger inte att man har bevis för sina resultat för då tror dom att man har gjort dom i Photoshop eller snott dom nånstans ifrån Det är lite tråkigt faktiskt
Arne, han skämtar ju :eye: . :worshipp: Alla här ser upp till dina klockningar och NH är säkert stolta över att ha en sån überklockare som dig :worshipp:
gurk_burk wrote: alla som vill se min kolla här:
http://www.fanta.dk/showmovie.asp?mid=96DE9413-A8A6-496D-83A6-3014BCF12E3Afast den va också menad att Arne är en mästare....
Vet inte riktigt vad jag ska säga..
ass lick 2k3..eller nåt sånt..skulle nog passa in :spy:
Har inte direkt nåt emot Arne men det jag quotade ovan går lite väl överstyr :/
June 14, 2002
hahaha det går inte att hålla sig längre....
gurk_burk: du är allt för patetisk, överskattar en person som inte är all that...
Elias667: varför tror du att Sweclocker heter just Sweclockers och inte n00bclockers ????
Sidan är ju för överklockare och ingen har ju precis någon stor lust att förklara självklara saker.
Dessutom så håller jag med dig att NH är en bra sida för ovana användare aka n00bs (i en överklockares ögon)
Både Woxxie och Undac är oerhört duktiga, de försöker underlätta för er ovana användare där ute för att förstå det självklara... däremot så är inte Swec lika generösa att lära ut eftersom de vänder sig till överklockare och inte till den n00bs...
Slutsats:
Arne är precis som Saddam... ÖVERSKATTAD... för mycket bla bla och lite resultat
NH vänder sig till alla
Sweclockers vänder sig till överklockare...det hörs i namnet
July 13, 2002
therecka wrote: hahaha det går inte att hålla sig längre....
gurk_burk: du är allt för patetisk, överskattar en person som inte är all that...
Elias667: varför tror du att Sweclocker heter just Sweclockers och inte n00bclockers ????
Sidan är ju för överklockare och ingen har ju precis någon stor lust att förklara självklara saker.Dessutom så håller jag med dig att NH är en bra sida för ovana användare aka n00bs (i en överklockares ögon)
Både Woxxie och Undac är oerhört duktiga, de försöker underlätta för er ovana användare där ute för att förstå det självklara... däremot så är inte Swec lika generösa att lära ut eftersom de vänder sig till överklockare och inte till den n00bs...
Slutsats:
Arne är precis som Saddam... ÖVERSKATTAD... för mycket bla bla och lite resultat
NH vänder sig till alla
Seriöst.... det är lite sorligt med folk som måste hacka ned på andra för att själva må bra. Jag undrar om du (som då förmodligen inte är en sån sk. n00b) föddes med alla dina gudagiva outtömliga kunskaper om datorer. Eller kan det (kanske?) vara så att någon faktiskt tog sig tiden och förklarade en del saker för dig, istället för att kalla dig n00b och nöja sig med det. Nej jag antar att du bara läst 200 stycken manualer...
Och om sweclockers "BARA" är för överclockare och de inte har tid att svara på en massa dumma frågor, vadfan har de ett jävla forum där man kan fråga om saker då??? Varför har de inte bara en stor jävla "ÖVERKLOCKNING":s tråd??? Eller är det så att sweclockers forum helt enkelt finns till för att idioter som du (som tror att ni är nått för att ni kan klocka, säger inte att alla klockare är det, arne är schysst) ska kunna posta era klocks för at skryta om hur jävla duktiga ni är. Nej då föredrar jag någon som även kan förklara vad han gjort för att få sitt resultat, skit det samma om de är otroligt höga eller inte.
Jag var fan 14 år när jag frågade på sweclockers!!! Hur jävla många 14:åringar kan bygga en dator? Jag kände då fan ingen, men som tur så fick jag hjälp HÄR på NH så 3-4 månader senare byggde jag min första och den fungerade fel fritt!
ps: n00b.
qom wrote: Vet inte riktigt vad jag ska säga..
Om det finns nått som är värre än idioter som måste hacka ned på andra... så är det idioter som måste hacka ned på andra och dessutom inte ens vet hur en jävla kommentar fungerar. Jag behöver egentligen inte försvara mig eftersom du (som vem som helst med tvsiffrigt IQ listat ut redan) missbrukat uttrycket "ass lick". Det antyder nämligen på att jag på något sätt skulle ge arne komplimanger (som kanske inte var sanna) för att själv vinna något på det (befodran, bättre betyg osv...)
Jag förstår att du har det svårt att ge någon en komplimang, men jag skrev står jag för 100% (se sida 1, nedre delen), jag har inga problem med att ge någon en komplimang om den är sann. Om jag ser nån tjej med en ny blus/skor/whatever så säger jag "Nya "whatever", snygga/du passar bra i dem/den färgen. Varför? för det kostar mig inte ett skit men kan däremot göra någon glad. Prova det själv nån ggn, du kanske får fler vänner. Arne är bra på att klocka, och många (inklusive jag själv) ser fatiskt upp till honom, inte bara för att han är bra på att klocka utan även för att han även delar med sig med hur han gör. För detta tycker jag han föjtjänar en eloge.
June 14, 2002
Elias667:
Du kan börja med att uppföra dig lite bättre och inte svära åt alla...
man märker att du är 14år..
Tyvär så födds ingen som ett geni men innan man går runt och vräker ur sig en massa dumma och självklara frågor så kan man försöka att fixa sakerna själv, om man inte fixar det själv så kan man börja med att LÄSA manualen man har, om det inte heller funkar så finns det alltid en support man kan kontakta.
Det är sånt alla n00bsen inte har fattat än....
Jag läser inte manualer, I början när man är n00b så får man försöka sig fram, om något går sönder så vet man att man gjorde fel och då göra man inte om det...
Sweclockers forum är till överklockare som vill dela med sig sina erfarenheter och tipsa andra om vissa saker.
" Varför har de inte bara en stor j**la "ÖVERKLOCKNING":s tråd??? "
Därför att allt inte handlar om samma sak dahhhhh!!!
Att sätta ihop en dator är en självklarhet... eller trodde du att man skulle trycka in processorn i AGP porten och Grafikkortet i dimm-platserna och minnerna i pci-slotsen.......
Dessutom så ber jag dig att uppföra dig som en vanlig person och inte som ett litet barn... (iof så är du ett men men..)
July 19, 2002
therecka wrote:
???......för mig kanske han är all that?????
jag ser upp mot Arne och tycker att han verkligen kan sin sak...
men skulle jag vara patetisk om jag såg upp mot dig????
kanske inte...för då är det ju dig det handlar om eller??
eftersom en annan gjorde en som stod att Arne överklockar i Photoshop så tänkte jag också göra en som va lite sjysst mot killen....men det går väl inte för sig eller??
June 14, 2002
gurk_burk wrote: [quote=therecka] gurk_burk: du är allt för patetisk, överskattar en person som inte är all that...
???......för mig kanske han är all that?????
jag ser upp mot Arne och tycker att han verkligen kan sin sak...
men skulle jag vara patetisk om jag såg upp mot dig????
kanske inte...för då är det ju dig det handlar om eller??
eftersom en annan gjorde en som stod att Arne överklockar i Photoshop så tänkte jag också göra en som va lite sjysst mot killen....men det går väl inte för sig eller??
ja, du skulle vara patetisk om du såg upp till mig...
Det finns ingen anledning för att se upp till någon annan än sig själv....
Jo, det är klart att du får göra en som var lite positivare...men att överdriva är lite sjukt :spy:
July 13, 2002
therecka wrote: Elias667:
Du kan börja med att uppföra dig lite bättre och inte svära åt alla...
man märker att du är 14år..Tyvär så födds ingen som ett geni men innan man går runt och vräker ur sig en massa dumma och självklara frågor så kan man försöka att fixa sakerna själv, om man inte fixar det själv så kan man börja med att LÄSA manualen man har, om det inte heller funkar så finns det alltid en support man kan kontakta.
Det är sånt alla n00bsen inte har fattat än....Jag läser inte manualer, I början när man är n00b så får man försöka sig fram, om något går sönder så vet man att man gjorde fel och då göra man inte om det...
Sweclockers forum är till överklockare som vill dela med sig sina erfarenheter och tipsa andra om vissa saker.
" Varför har de inte bara en stor j**la "ÖVERKLOCKNING":s tråd??? "
Därför att allt inte handlar om samma sak dahhhhh!!!Att sätta ihop en dator är en självklarhet... eller trodde du att man skulle trycka in processorn i AGP porten och Grafikkortet i dimm-platserna och minnerna i pci-slotsen.......
Dessutom så ber jag dig att uppföra dig som en vanlig person och inte som ett litet barn... (iof så är du ett men men..)
Så du anser att det är omoget att svåra åt andra... men inte att kalla dem n00bs och be dem dra åt skogen bara för att de kan mindre än en själv. Men du svarade inte på min fråga, om ni på sweclockers inte vill svara på frågor... varför har ni forum som amn kan svara i? Så ni kan hacka ned på människor om deras resultat var dåligt?
Och det där med att det är en självklarhet att bygga en dator... jag tror inte att det är så för ens 1% av sveriges befolkning, lätt för dig att häva ur dig sånt. Jag tycker även själv att det är en självklarhet (nu när jag kan det) men jag gör den sakens skull inte runt och säger till andra (som inte kan det) att de är idioter för att de inte kan det. Undrar hur du skulle tycka det var om en läkare sa till dig att du avr en idiot för du itne kunde namnet på varje ben i kroppen, eller om det kanske skulle komit nån till dig när du gick i lågstadiet och kritiserat dig för att du inte kan roten ur. Man lär så länge man lever, om du itne vill hjälpa människor så kan du faktiskt rent ut sagt hålla käften för du bidrar itne till nått annat än dålig stämning.
jag skulel kunna fortsätta i flera sidor... men jag har inte tid nu.
March 7, 2003
Om det finns nått som är värre än idioter som måste hacka ned på andra... så är det idioter som måste hacka ned på andra och dessutom inte ens vet hur en j**la kommentar fungerar. Jag behöver egentligen inte försvara mig eftersom du (som vem som helst med tvsiffrigt IQ listat ut redan) missbrukat uttrycket "ass lick". Det antyder nämligen på att jag på något sätt skulle ge arne komplimanger (som kanske inte var sanna) för att själv vinna något på det (befodran, bättre betyg osv...)
Jag förstår att du har det svårt att ge någon en komplimang, men jag skrev står jag för 100% (se sida 1, nedre delen), jag har inga problem med att ge någon en komplimang om den är sann. Om jag ser nån tjej med en ny blus/skor/whatever så säger jag "Nya "whatever", snygga/du passar bra i dem/den färgen. Varför? för det kostar mig inte ett skit men kan däremot göra någon glad. Prova det själv nån ggn, du kanske får fler vänner. Arne är bra på att klocka, och många (inklusive jag själv) ser fatiskt upp till honom, inte bara för att han är bra på att klocka utan även för att han även delar med sig med hur han gör. För detta tycker jag han föjtjänar en eloge.
Med ass lick menar jag fjäsk, vilket är det värsta jag vet.. vilket elias och gurkburk klarade galant...
Nu tänker jag inte snackar mer om det, det var en kul grej tycker det är onödigt att fjäska/klaga på varandra
March 7, 2003
Elias667 wrote: [quote=therecka]hahaha det går inte att hålla sig längre....
Sidan är ju för överklockare och ingen har ju precis någon stor lust att förklara självklara saker.Dessutom så håller jag med dig att NH är en bra sida för ovana användare aka n00bs (i en överklockares ögon)
Slutsats:
NH vänder sig till alla
Seriöst.... det är lite sorligt med folk som måste hacka ned på andra för att själva må bra. Jag undrar om du (som då förmodligen inte är en sån sk. n00b) föddes med alla dina gudagiva outtömliga kunskaper om datorer. Eller kan det (kanske?) vara så att någon faktiskt tog sig tiden och förklarade en del saker för dig, istället för att kalla dig n00b och nöja sig med det. Nej jag antar att du bara läst 200 stycken manualer...
Och om sweclockers "BARA" är för överclockare och de inte har tid att svara på en massa dumma frågor, vadfan har de ett j**la forum där man kan fråga om saker då??? Varför har de inte bara en stor j**la "ÖVERKLOCKNING":s tråd??? Eller är det så att sweclockers forum helt enkelt finns till för att idioter som du (som tror att ni är nått för att ni kan klocka, säger inte att alla klockare är det, arne är schysst) ska kunna posta era klocks för at skryta om hur j**la duktiga ni är. Nej då föredrar jag någon som även kan förklara vad han gjort för att få sitt resultat, skit det samma om de är otroligt höga eller inte.
Jag var fan 14 år när jag frågade på sweclockers!!! Hur j**la många 14:åringar kan bygga en dator? Jag kände då fan ingen, men som tur så fick jag hjälp HÄR på NH så 3-4 månader senare byggde jag min första och den fungerade fel fritt!
ps: n00b.
Om det finns nått som är värre än idioter som måste hacka ned på andra... så är det idioter som måste hacka ned på andra och dessutom inte ens vet hur en j**la kommentar fungerar. Jag behöver egentligen inte försvara mig eftersom du (som vem som helst med tvsiffrigt IQ listat ut redan) missbrukat uttrycket "ass lick". Det antyder nämligen på att jag på något sätt skulle ge arne komplimanger (som kanske inte var sanna) för att själv vinna något på det (befodran, bättre betyg osv...)
Med ass lick menar jag fjäsk, vilket är det värsta jag vet.. vilket elias och gurkburk klarade galant...
Nu tänker jag inte snackar mer om det, det var en kul grej tycker det är onödigt att fjäska/klaga på varandra
September 12, 2001
Pojkar pojkar pojkar...
Denna tråd var rent beklämmande att se.
Smutkastning hit och dit...skärpning killar !
Det är inte acceptabelt med att smutskasta personer,andra hårdvaruforum samt att det är rent löjligt med käbblet i denna tråd.
Som sagt...skärpning!
*tråd låst*
2 Guest(s)