February 4, 2002
Falcon wrote: [quote=Arne Anka][quote=Falcon]bah, va fan... skit i 3dmarks... om du har 12000 eller 15000, hur j**la mycket snabbare går spelet för det ??
Fan löjligt, ok grymt att ha mycket poäng, men ge mig nu era SiSoft Sandra mem bench istället, betydligt mer intressant 🙂
Ja ja nu är han sur också 😀 Sandra kommer till helgen
ah, jag var lite irriterad bara, hade inte fått min dagliga dos näring (mat och maltdricka (öl)) 😛
Jaa lite öl skulle va gott faktiskt Får väl dra ner till Pizzerian i morron och hinka några Håller för tillfället på att bygga om regedit Inget jag rekomenderar dock
February 4, 2002
Munken wrote: Jag fattar inte hur du kan få 12500 utan klockning.
Vad e hemligheten?
Har väl inga större hemligheter Det är som jag skrev i guiden
Lekte lite med min andra skräpdator med XP1800@1725 ett Abit Siluro Ti4200 64MB och Epox 8KHA+ (KT266)
13259p http://service.madonion.com/co.....k1=5264086
lite missnöjd faktiskt
February 4, 2002
Munken wrote: Ok men för oklockat får jag bara 11400.
Det är för lite Med min XP1800@1533 och ett Abit Siluro Ti4600 låg jag på 118xx I dagens läge skulle jag fixat 12000p med samma prylar utan nån klockning Och eftersom du har en XP2200 som ligger 267Mhz över min XP1800 så borde du ligga ännu högre
August 10, 2002
Vad e det för fel då?
Det värkar inte som om det e min dator som får lite, det värkar med som om det e du som får mycket.
För typ alla min kompisar som har ett liknande syste får en liknande poeng som jag. Och alla man ser på nordichardware får typ bara 12000. Vad jag har sett iaf. Fast jag ser ju inte så bra...
February 4, 2002
Munken wrote: Vad e det för fel då?
Det värkar inte som om det e min dator som får lite, det värkar med som om det e du som får mycket.
För typ alla min kompisar som har ett liknande syste får en liknande poeng som jag. Och alla man ser på nordichardware får typ bara 12000. Vad jag har sett iaf. Fast jag ser ju inte så bra...
Folk som kör på MSI moderkort får oftast väldigt dåliga 3Dmark poäng kanske det är samma med ditt Soltek SL-75DRV5 Eller kan det va mina Epox kort som ger onormalt höga poäng
November 7, 2002
Jag fattar heller inte riktigt hur du kan få så sa*ans höga poäng.
Ta tex. tomshardware dom får 12k poäng med ett nForce2 radeon 9700 och en xp1800 i och försig söligare än din prosessor och inte optimerat men dom kör fortfarande ett nForce2 och ett radeon 9700!!!!!
May 23, 2001
Arne Anka wrote: [quote=Munken]Hoppas du inte tog illa upp av att jag använde ditt namn .
Men hur har du och ni andra dårar lyckats fått så mycket i 3dmarks med så dåliga kort (eller inte dåliga, men inte superbra heller)? Kan du inte säga vilket som gjorde den strörsta skillnaden?Vad får du tex med ett helt oklockat graffakort?
Vad får du med ett klockat graffakort men en oklockad prolle?
Och då samma sak med minnena.Skulle vara jävligt bra att vet var man kan hitta poäng.
Spelar det stor roll om jag tex har detonator 40.71 eller 41.xx?
Skulle vara så underbart om ngn kunde berätta sina hemmliga tipps för mig. 🙂
Tack.
Needå jag tar inte illa upp Du kan kolla min 3Dmark guide på swec för tips http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=91505
Helt oklockad dator 12581p
Med klockat grafikkort 14376p
Allt klockat 15790p
Vad får du med klockat grafikkort och processorn gående i 7,5*166? Kluddade till min upplåsning, svårt att jämföra 3DMarks när min processor bara går i 1250 MHz.
October 2, 2002
När jag klockar vill inte minnets hastiget hänga me FSBn på CPUn... Jag har 533 Mhz FSB på CPUn
Jag använder PC1066 kingston KVR.. Var kan jag ändra Rambussens minneshastighet till 1:1 med CPU?
När jag bootar direkt efter överklockningen bootar den som vanligt... minnet kör i 400 Mhz och CPUn kör i 533 Mhz (P4 1.8A @ 2.4B) Sen när jag startar om "säger" moderkortet System memory fail... om och om igen... Jag startar om BIOS och gör om det igen men med ett snäpp högre vcore, hon säger samma sak. Testade med 1.5 1.6 och 1.7 vcore... minnet ville ändå inte följa med upp. Sen ibland sa moderkortet: System failed due to CPU overklock. Den bör palla 2.4 Ghz.. eller hur? för den kör ju stabilt i t.o.m 1.5 vcore första booten. Bara de att om jag stänger av den bootar den inte igen... Då får jag RSa BIOS.
Jag provade att ändra RDRAM Clock frequency från Auto till x3 (Fanns x3, x4 och Auto att välja mellan). Då startade inte datorn ALLS. Jag vart tvungen att ta bort CMOS batteriet i ca 1 minut och boota sen igen.
Vad kan dessa 2 fel bero på? hänger dom ihop med varandra?
August 10, 2002
Jag har en kompis som har ett epox, ja ett exakt likadant som du har och han får ca 300 poeng mer än vad jag får med samma prolle och samma graffakort, samma minnen också. Eller likadant kanske det heter men iaf 🙂
Så det värkar som om din dator har ett seriöst proble, får för mycket i 3d marks.
February 11, 2002
kan nämna tt jag får 12041 smått klockad........
Dator:
xp2000+
gainward ti 4200 (e paj nu.. hmm)
epox k400 (kör minnena i 333 ger mig myet mer prestanda hehe. lite cp i bios osso)
corsair pc3200 cas2 (klarar lätt 430mhz i de snabbaste timingarna)
Allt jag gjorde förrutom att leka lite med bios var att köra fsbn i 135. Grafikkortet pallar 325/570, dock så är det sönder igen som sagt. Köp aldrig powerpack av gainward (felköp som rättas till snart), de testar inte minnena. bara att datorn går igång med grafikkortet typ. Goldensample dock så kör de minnes tester osv.....
February 4, 2002
CyriQ wrote: kan nämna tt jag får 12041 smått klockad........
Dator:
xp2000+
gainward ti 4200 (e paj nu.. hmm)
epox k400 (kör minnena i 333 ger mig myet mer prestanda hehe. lite cp i bios osso)
corsair pc3200 cas2 (klarar lätt 430mhz i de snabbaste timingarna)Allt jag gjorde förrutom att leka lite med bios var att köra fsbn i 135. Grafikkortet pallar 325/570, dock så är det sönder igen som sagt. Köp aldrig powerpack av gainward (felköp som rättas till snart), de testar inte minnena. bara att datorn går igång med grafikkortet typ. Goldensample dock så kör de minnes tester osv.....
Har också haft ett Gainward Ti4200 och det kortet sög verkligen getpung Klockningen var helt bedrövlig 308/567
December 19, 2000
Asså...nu ska vi ta å klar göra lite saker här med överkclockning å prestanda.
Datorer är datorer dem har ett eget liv ibland. 😀
Bara för NisseGet har ett Ti4200 Extra Rangdang...behöver det inte betyda att NisseHult som har ett likadant får lika mycket poäng eller kan klocka lika mycket. Kvaliten på komponenterna kan skilja väldigt mycket..även om dem kommer frå samma tillverkare så skiljer det sig.
Det är likadant med processorer å minnen...du kan två P4 t.e.x, samma stepping tillvekad samma vecka å båda på Malaysia..men lika förbannat så kloclar den ena bättre..å den ger några poäng mer i SiSoft "Cpu MArK" testet.
Likadant är det med minnen...köp 4st Corsair PC3200 så ska du se att du får 4olika max klock å 4 olika resultat i Memory Benchmark.
Anledningen att Arne lyckats så bra ..är för förmodligen "TUR" en stor j-la portion "TUR"...han har lyckats hitta hårdvaror med bra kvalitet som funkar perfekt ihop..å han för modligen pressat dem ganska mycket tillsammans...så har "vant" sig att jobab tillsammans.
Sen kan det mycket väl vara så att OS spelar in..hur det är installerat i vilken ordning du installerat drivisarna...HUR du har installerat dem. Om systemet är ny defragmenterat. Hur mycket du har installerat i datorn. Hur många "SERVICES" som ligger å går i bakgrunden.
Det finns en oändligt massa saker som kan påverka system prestandan.
Vissa lyckas å vissa inte..så är det bara.
Allt detta jag skrivit, är av egen erfarenhet..en oändligt massa timmar med övercklockning å tweakning....."Trial & Error"...inget jag bara tagit från luften.
Tro mig övercklockning å prestanda optimering är ingen sak man gör i en handvändning..."OM" man ska lyckas ändafram.
"Lycka till" 🙂 🙂 🙂
February 4, 2002
Naughtyboy_2000 wrote: Asså...nu ska vi ta å klar göra lite saker här med överkclockning å prestanda.
Datorer är datorer dem har ett eget liv ibland. 😀
Bara för NisseGet har ett Ti4200 Extra Rangdang...behöver det inte betyda att NisseHult som har ett likadant får lika mycket poäng eller kan klocka lika mycket. Kvaliten på komponenterna kan skilja väldigt mycket..även om dem kommer frå samma tillverkare så skiljer det sig.
Det är likadant med processorer å minnen...du kan två P4 t.e.x, samma stepping tillvekad samma vecka å båda på Malaysia..men lika förbannat så kloclar den ena bättre..å den ger några poäng mer i SiSoft "Cpu MArK" testet.
Likadant är det med minnen...köp 4st Corsair PC3200 så ska du se att du får 4olika max klock å 4 olika resultat i Memory Benchmark.Anledningen att Arne lyckats så bra ..är för förmodligen "TUR" en stor j-la portion "TUR"...han har lyckats hitta hårdvaror med bra kvalitet som funkar perfekt ihop..å han för modligen pressat dem ganska mycket tillsammans...så har "vant" sig att jobab tillsammans.
Sen kan det mycket väl vara så att OS spelar in..hur det är installerat i vilken ordning du installerat drivisarna...HUR du har installerat dem. Om systemet är ny defragmenterat. Hur mycket du har installerat i datorn. Hur många "SERVICES" som ligger å går i bakgrunden.
Det finns en oändligt massa saker som kan påverka system prestandan.
Vissa lyckas å vissa inte..så är det bara.
Allt detta jag skrivit, är av egen erfarenhet..en oändligt massa timmar med övercklockning å tweakning....."Trial & Error"...inget jag bara tagit från luften.
Tro mig övercklockning å prestanda optimering är ingen sak man gör i en handvändning..."OM" man ska lyckas ändafram."Lycka till" 🙂 🙂 🙂
Visst är det sant det du skriver Men det är ju inte bara tur för jag har medvetet valt ut bra komponenter är less på billiga skitprylar tex mitt Corsair 256MB minne bara det kostar ju över 1400:- men det bryr jag mej inte om speciellt mycket Huvudsaken är att det funkar bra och som jag vill dvs cas2-2-2-5
Operativsystemet visst spelar det också en viss roll Jag har provat alla och jag får bäst poäng med Win2000
Och jag kan ju säga att jag lagt ner åtskilliga timmar för att uppnå mina höga 3Dmarkpoäng Det handlar säkert om flera 100 3Dmark rundor med att prova sig fram vad som ger mest
September 23, 2002
Naughtyboy_2000 wrote: Asså...nu ska vi ta å klar göra lite saker här med överkclockning å prestanda.
Anledningen att Arne lyckats så bra ..är för förmodligen "TUR" en stor j-la portion "TUR"...han har lyckats hitta hårdvaror med bra kvalitet som funkar perfekt ihop..å han för modligen pressat dem ganska mycket tillsammans...så har "vant" sig att jobab tillsammans.
Detta var nog bland det dummaste jag hört på mycket länge...
" vant sig vid att jobba tillsammans " ?
Tur ??
" Lyckasts hitta hårdvaror med bra kvalitet som funkar perfekt ihop " ? Om man hänger med så vet man vad som är bra grejer och behöver alltså inte ha tur.
Precis som Arne säger, han har ju själv valt komponenter han vet är bra, samma med mig och alla andra som klockar seriöst, hade jag velat ha låga poäng och låg FSB hade jag valt ett standard minne...
2 Guest(s)