December 19, 2000
Arne Anka wrote:
Visst är det sant det du skriver Men det är ju inte bara tur för jag har medvetet valt ut bra komponenter är less på billiga skitprylar tex mitt Corsair 256MB minne bara det kostar ju över 1400:-
Visst helt riktigt...klart. Köper man ett noname så är risken avsevärt mycket mindre att man lyckas nå ditt man vill gemfört om man köper ett Corsair. MEN...det spelar ingen roll hur du mycket du väljer eller hur mycket du betalar..för man kan få ett dåligt/tjurigt (hur man nu villse det) exemplar av Corsair oxå som intre vill klocka högt eller inte riktig prestera lika bra som polarens Corsair som är köpt sammtidigt...har varit med om det ett flertal gånger.
Missförstå mig inte..menar inte klanka ner på dig eller din kompetens..för visst krävs det en hel del kunskap å känsla för att lyckas.
Men jag håller fortfarande fast vid att det i slutänden hänger på tur att man får jus "DET" exemplaret av minnet, cpu:n eller grafikkortet.
Det jag jag försöker säga till är att folk tror att bara för att Nisse har köpt ett minne som han kan dra till 250fsb med 2.5.2.2 i timings ..så kan alla andra köpa likadant får det lika högt...men så är det inte.
December 19, 2000
Falcon wrote: Detta var nog bland det dummaste jag hört på mycket länge...
" vant sig vid att jobba tillsammans " ?
Tur ??
" Lyckasts hitta hårdvaror med bra kvalitet som funkar perfekt ihop " ? Om man hänger med så vet man vad som är bra grejer och behöver alltså inte ha tur.Precis som Arne säger, han har ju själv valt komponenter han vet är bra, samma med mig och alla andra som klockar seriöst, hade jag velat ha låga poäng och låg FSB hade jag valt ett standard minne...
Ska du hålla på att göra person angrepp taka om för folk att dem är dumma ihuvudet så kan du göra det någon anna stans. Jag har aldrig gjort dig så tycker inte jag förkännar skit från dig !!!!.....som jag sa så är mina påståenden inte bara tagna ut luften...det är mina ega erfarenheter som jag haft under min tid inom överklockning. Det finsn flera stycken här i forumet som känner mig å kan intyga på at jag vet vad jag snackar om.
Falcon wrote: " vant sig vid att jobba tillsammans " ?
JA !!!...precis min erfarenhet är den att hårdvaror efter ett tag funkar bättre när dem använts ett tag tillsammans...om du t.e.x köper minne ...sätter det i burken och bränner in det..du hittaren högsta stabil klock...om efter ett tag byter minnet till ett exatkt likadant fast nytt. Så ändras prestandan på ett eller anat sätt...beroende på hårdvaran så kan det bli både negativt och positivt. Återigen så har själv varit med om detta.
Falcon wrote: Tur ??
Som jag skrev till Arne...så spelar det ingen roll hur mycket research man gör å hur mycket man betalar så vet man inte hur den hårdvaran man köpt är....så i slut änden hänger det på tur. MEN det betyder inte att man för den skulld inte kan något, att man är n00b.
Jag har varit kontakt med riktig duktiga överklockare som har haft otrolig otur med t.e.x cpu:er...dem har byt cpu ibland 4-5 gånger innan dem hittar rätt. Vi kan ju ta Arne som exempel....han berättad i ett inlägg tidigare att han hade ett Gainward Ti4200 som kloclade dåligt..det sög phett. Gainward anses vara en av dem vasaste märkena på marknaden...men likförbannat hade Arne otur.
Falcon wrote: Om man hänger med så vet man vad som är bra grejer och behöver alltså inte ha tur.
Visst helt riktig...hänger man med så vet man. Jag kollar själv runt på nätet efter info om en vara innan jag köper den. T.e.x om jag ska köpa ett minne ..så kollar man runt vilket märke går bäst..vilket batchnumber ska man o.s.v eller om jag ska köpa en cpu så kollar man runt på cpudatabaser eller dylikt efter vilken cpu som klockar phetas å vilken stepping man ska ha den. MEN fortfarande så kan de skilja på 2st processorer med samma stepping.
Antingen så ger du fan i person angrepp eller så dra åt *h*-te härifrån.
August 15, 2001
Dom som är värst med det här på klocking testar produkerna innan de sätter in dem i burken....alså gå ingenom vad 10 identiska kort klockar innna man köper den detta är få förunnat ... med det har inte ting med tur att göra.
Annars håller jag med notyboy alla delar har ett eget liv vet att ett grafik kort som funkar bra tillsammas med ett visst moderkort kan mycket väl funka sämmre med ett identiskt annat moderkort från samma tillvärkare från samma maskin. Detta tråts att det senare moderkortet har varigt det som funkar bäst till sammas med alla andra grafik kort.... hoppas det inte blev allt för rörigt......
anre jag har sätt din score stadit öka i månader har tom delat ett o annat tips med dig du är duktig på att klocka och du lägger ner den tid som krävs.... men det oklockade resultatet påvärkars bara av val av rätt Produker och tur för även om man väljer rätt produkt/märke kan just den vara kassare en en annan produkt som på pappret klockar sämre..... så vida att man inte har testat den innan man köper den .......
February 4, 2002
Naughtyboy_2000 wrote: [quote=Falcon]Vi kan ju ta Arne som exempel....han berättad i ett inlägg tidigare att han hade ett Gainward Ti4200 som kloclade dåligt..det sög phett. Gainward anses vara en av dem vasaste märkena på marknaden...men likförbannat hade Arne otur.
Nee jag hade inte otur med mitt Gainward Ti4200 Eftersom jag är medlem i ganska många forum har jag sett jäkligt många som har haft stora problem med dom korten Det är inte bara det att dom klockat dåligt Dom funkar även väldigt dåligt oklockade Precis samma med tex Samsung minnen Ett fåtal har fått exemplar som är klockvänliga men dom flesta är riktigt dåliga Har själv ett och det går knappt stabilt oklockat inte ens en gång på cas2.5 Köra cas2-2-2-5 det kan man glömma på en gång
February 11, 2002
"Arne Anka wrote:
Nee jag hade inte otur med mitt Gainward Ti4200 Eftersom jag är medlem i ganska många forum har jag sett jäkligt många som har haft stora problem med dom korten Det är inte bara det att dom klockat dåligt Dom funkar även väldigt dåligt oklockade Precis samma med tex Samsung minnen Ett fåtal har fått exemplar som är klockvänliga men dom flesta är riktigt dåliga Har själv ett och det går knappt stabilt oklockat inte ens en gång på cas2.5 Köra cas2-2-2-5 det kan man glömma på en gång
Det är först och främst powerpacken som suger från gainward. Visste inte jag när jag köpte det. Har pajat 2st nu, eller rättare sagt 2st gick sönder för mig. Det första kortet gick på första dagen när jag startade datorn, minnena garanterat var paj på det kortet (tester visade det). Nu när mitt andra gick sönder så är det minnena igen (tog dock 4 månader innan det dog). Korten funkar tills man kör t ex 3d mark 2001 o belastar minnena, fin mosaikbild över hela j*kla skärmen. Blir garantin igen o får ett annat märke denna gången (kontaktat dem), får betala mellanskillnaden givetvis.
December 19, 2000
Arne Anka wrote: Nee jag hade inte otur med mitt Gainward Ti4200 Eftersom jag är medlem i ganska många forum har jag sett jäkligt många som har haft stora problem med dom korten Det är inte bara det att dom klockat dåligt Dom funkar även väldigt dåligt oklockade Precis samma med tex Samsung minnen Ett fåtal har fått exemplar som är klockvänliga men dom flesta är riktigt dåliga Har själv ett och det går knappt stabilt oklockat inte ens en gång på cas2.5 Köra cas2-2-2-5 det kan man glömma på en gång
OK...då är det förmodligen jag som haft tur med både Gainward å Samsung. Mitt Gainward gjorde 340/710..det var ett 128megs GoldSample.
Mitt Samsung PC2700 som jag hade länge..kunde jag boota i 215 buss med..men jag körde det på Epox 8K3A+..som vi vet så var/är det problem med dem mobona när man närmar sig 200 buss...så jag fick aldrig testa fullt ut.
November 7, 2002
Naughtyboy_2000 wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy]Att lyckas bra med övrklockning är enligt mig en kombination av lite tur bra tålamod och en j**la envishet!!! Där med färdigbastat!!!!!!
Tålamod är defenitivt en ingridiens som man måste ha gott om..helt klart. 😀 😀 😀
tyvärr börjar mitt tålamod ta slut!! När man kommer ca:10 poäng högre varje vecka!
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Naughtyboy_2000][quote=#[L Click HS]# Goofy]Att lyckas bra med övrklockning är enligt mig en kombination av lite tur bra tålamod och en j**la envishet!!! Där med färdigbastat!!!!!!
tyvärr börjar mitt tålamod ta slut!! När man kommer ca:10 poäng högre varje vecka!
Det är väl inte så dåligt Tänkt dej lagom till nästa jul har du 520p mera än den här julen
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Naughtyboy_2000][quote=#[L Click HS]# Goofy]Att lyckas bra med övrklockning är enligt mig en kombination av lite tur bra tålamod och en j**la envishet!!! Där med färdigbastat!!!!!!
Det är väl inte så dåligt Tänkt dej lagom till nästa jul har du 520p mera än den här julen
Fortsätter jag så kommer nog mina polare att skicka små men i vita rockar att hämta mig!!!
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Naughtyboy_2000][quote=#[L Click HS]# Goofy]Att lyckas bra med övrklockning är enligt mig en kombination av lite tur bra tålamod och en j**la envishet!!! Där med färdigbastat!!!!!!
Fortsätter jag så kommer nog mina polare att skicka små men i vita rockar att hämta mig!!!
Det är alltså så illa 🙄 Kanske är det dags att köpa nytt moderkort och DDR minne i så fall innan det är för sent 😀
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Naughtyboy_2000][quote=#[L Click HS]# Goofy]Att lyckas bra med övrklockning är enligt mig en kombination av lite tur bra tålamod och en j**la envishet!!! Där med färdigbastat!!!!!!
Det är alltså så illa 🙄 Kanske är det dags att köpa nytt moderkort och DDR minne i så fall innan det är för sent 😀
Tyvärr har jag inte pengar till det och det är förbaskat svårt att övertyga pappa om att dom ca:1000-2000 poängen som man kanske tjänar på det är värt 4000kr!!!
Han tycker desutom att jag ska skita i 3dmark och vara nöjd med att jag har kommit upp i 10269 poäng och göra något roligt med datorn(då inte 3dmark).
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Naughtyboy_2000][quote=#[L Click HS]# Goofy]Att lyckas bra med övrklockning är enligt mig en kombination av lite tur bra tålamod och en j**la envishet!!! Där med färdigbastat!!!!!!
Tyvärr har jag inte pengar till det och det är förbaskat svårt att övertyga pappa om att dom ca:1000-2000 poängen som man kanske tjänar på det är värt 4000kr!!!
Han tycker desutom att jag ska skita i 3dmark och vara nöjd med att jag har kommit upp i 10269 poäng och göra något roligt med datorn(då inte 3dmark).
Behöver inte alls kosta 4000:- tex har dom på http://www.datorbutiken.com/se/ ett EPoX EP-8KHA+, fabriksrenoverat. för 636:- likadant kort som i min andra dator helt ok faktiskt Ett PC2100 minne kan du också hitta billigt
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Naughtyboy_2000][quote=#[L Click HS]# Goofy]Att lyckas bra med övrklockning är enligt mig en kombination av lite tur bra tålamod och en j**la envishet!!! Där med färdigbastat!!!!!!
Behöver inte alls kosta 4000:- tex har dom på http://www.datorbutiken.com/se/ ett EPoX EP-8KHA+, fabriksrenoverat. för 636:- likadant kort som i min andra dator helt ok faktiskt Ett PC2100 minne kan du också hitta billigt
Okey men ska man köpa nytt till amd så ska man ju köpa nForce2!!(tycker jag!!)
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Naughtyboy_2000][quote=#[L Click HS]# Goofy]Att lyckas bra med övrklockning är enligt mig en kombination av lite tur bra tålamod och en j**la envishet!!! Där med färdigbastat!!!!!!
Okey men ska man köpa nytt till amd så ska man ju köpa nForce2!!(tycker jag!!)
Helt klart det skulle jag också gjort Men jag var endast ute efter att komma undan så billigt som möjligt
September 23, 2002
Naughtyboy_2000 wrote:
Det finns flera stycken här i forumet som känner mig å kan intyga på att jag vet vad jag snackar om.
Ok, jag har märkt att detta forum är lite vassare än Gforcex.com men ni är ljusår ifrån Sweclockers...
Det du skrev i föregående inlägg om tur och hårdvara innehöll, enligt mig, inte många rätt...därför reagera jag.
Naughtyboy_2000 wrote: JA !!!...precis min erfarenhet är den att hårdvaror efter ett tag funkar bättre när dem använts ett tag tillsammans...
Detta gäller minnen, såsom du skrev kunde man tro att du menar alla komponenter i hela burken...
Naughtyboy_2000 wrote:
Som jag skrev till Arne...så spelar det ingen roll hur mycket research man gör å hur mycket man betalar så vet man inte hur den hårdvaran man köpt är....så i slut änden hänger det på tur. MEN det betyder inte att man för den skulld inte kan något, att man är n00b.
Jag har varit kontakt med riktig duktiga överklockare som har haft otrolig otur med t.e.x cpu:er...dem har byt cpu ibland 4-5 gånger innan dem hittar rätt.
Ja, naturligtvis kan man få fel hårdvara, byt den då, handlar fortfarande inte om tur.
Naughtyboy_2000 wrote: Antingen så ger du fan i person angrepp eller så dra åt *h*-te härifrån.
Oj, kom jag på en öm tå 🙄 ? Anmäl mig till en moderator om du känner dig hotad/angripen...
För övrigt tycker jag du ska lugna ner dig jävligt mycket!
Att en lyckad överklockning handlar om tur är helt fel, vi kommer aldrig att komma överens på den punkten, du säger tur jag säger precis tvärtom, det handlar om skicklighet, tålamod och sist men inte minst att ha pengar till dem feta grejerna.
June 4, 2001
Falcon wrote: [quote=Naughtyboy_2000]
Det finns flera stycken här i forumet som känner mig å kan intyga på att jag vet vad jag snackar om.
Ok, jag har märkt att detta forum är lite vassare än Gforcex.com men ni är ljusår ifrån Sweclockers...
Det du skrev i föregående inlägg om tur och hårdvara innehöll, enligt mig, inte många rätt...därför reagera jag.
Naughtyboy_2000 wrote: JA !!!...precis min erfarenhet är den att hårdvaror efter ett tag funkar bättre när dem använts ett tag tillsammans...
Detta gäller minnen, såsom du skrev kunde man tro att du menar alla komponenter i hela burken...
Naughtyboy_2000 wrote:
Jag har varit kontakt med riktig duktiga överklockare som har haft otrolig otur med t.e.x cpu:er...dem har byt cpu ibland 4-5 gånger innan dem hittar rätt.
Ja, naturligtvis kan man få fel hårdvara, byt den då, handlar fortfarande inte om tur.
Naughtyboy_2000 wrote: Antingen så ger du fan i person angrepp eller så dra åt *h*-te härifrån.
Oj, kom jag på en öm tå 🙄 ? Anmäl mig till en moderator om du känner dig hotad/angripen...
För övrigt tycker jag du ska lugna ner dig jävligt mycket!
Att en lyckad överklockning handlar om tur är helt fel, vi kommer aldrig att komma överens på den punkten, du säger tur jag säger precis tvärtom, det handlar om skicklighet, tålamod och sist men inte minst att ha pengar till dem feta grejerna.
Så du menar att man kan köpa det dyraste kortet på marknaden och bara för att grannen klocka det till xxx så ska du komma upp till samma?? Varför tror du att vissa typ pentium 4 2.0 klockar till 3.0 och vissa bara till 2.6? även om det skulle vara samma skit i dem .. och samma stepping etc.. det handlar mycket om tur när man köper grejor... du kan ju inte vara säjker på att du får 15000 3dmark bara för att en annan person får det med samma grejor."!!"
5 Guest(s)