August 17, 2001
Ja, jag måste ju säga att du haft tur med ditt grafikkort. Egentligen med alla dina prylar. Du har helt orginalkylning, inget speciellt alls, inte ens vatten. Du har inte voltmoddat varken grafikkort eller moderkort, inte bytt ut fläns på grafikkort eller satt större minnesflänsar. Så, mycket tur. Men det du egentligen ska ha kredit för att du är verkligen en guru när det gäller mjukvarutweaks, det måste jag medge. Att klocka högt handlar bara om tur med grejerna, men att kunna tweaka till sig så många poäng, det är skickligt! Hell dig! 😀
February 4, 2002
4fun wrote: Tänkte ta helgen att tweka lite... Aldrig testat innan
Vad tror ni jag kan få?
Ska inte oc något
Kanske kan ta mig in i 15000 klubben 😉
I 15000klubben kommer du nog inte in med ditt dator oklockad Tweakar du din dator till max kan jag tänka mej runt 12000p
January 4, 2003
Marquzz wrote: Ja, jag måste ju säga att du haft tur med ditt grafikkort. Egentligen med alla dina prylar. Du har helt orginalkylning, inget speciellt alls, inte ens vatten. Du har inte voltmoddat varken grafikkort eller moderkort, inte bytt ut fläns på grafikkort eller satt större minnesflänsar. Så, mycket tur. Men det du egentligen ska ha kredit för att du är verkligen en guru när det gäller mjukvarutweaks, det måste jag medge. Att klocka högt handlar bara om tur med grejerna, men att kunna tweaka till sig så många poäng, det är skickligt! Hell dig! 😀
Som någon har sagt innan, Arne Anka har inte tur..
Han vet vad han gör och vad han köper för grejjer, det leder till bäst prestanda/krona !
Go anka Go! 😀
August 10, 2002
DjHypnoz wrote: [quote=Marquzz]Ja, jag måste ju säga att du haft tur med ditt grafikkort. Egentligen med alla dina prylar. Du har helt orginalkylning, inget speciellt alls, inte ens vatten. Du har inte voltmoddat varken grafikkort eller moderkort, inte bytt ut fläns på grafikkort eller satt större minnesflänsar. Så, mycket tur. Men det du egentligen ska ha kredit för att du är verkligen en guru när det gäller mjukvarutweaks, det måste jag medge. Att klocka högt handlar bara om tur med grejerna, men att kunna tweaka till sig så många poäng, det är skickligt! Hell dig! 😀
Han vet vad han gör och vad han köper för grejjer, det leder till bäst prestanda/krona !
Go anka Go! 😀
Nu var vi inne på det där igen..
Jag som trodde vi alla kom överens om att öveklockning handlar mycket om tur. Så länge han inte har provat 100 graffakort och tagit det som klockar bäst så vill jag säga att det mest tur. Men visst att han e bra på att tweaka e det inget snack om...
January 4, 2003
Munken wrote: [quote=DjHypnoz][quote=Marquzz]Ja, jag måste ju säga att du haft tur med ditt grafikkort. Egentligen med alla dina prylar. Du har helt orginalkylning, inget speciellt alls, inte ens vatten. Du har inte voltmoddat varken grafikkort eller moderkort, inte bytt ut fläns på grafikkort eller satt större minnesflänsar. Så, mycket tur. Men det du egentligen ska ha kredit för att du är verkligen en guru när det gäller mjukvarutweaks, det måste jag medge. Att klocka högt handlar bara om tur med grejerna, men att kunna tweaka till sig så många poäng, det är skickligt! Hell dig! 😀
Go anka Go! 😀
Nu var vi inne på det där igen..
Jag som trodde vi alla kom överens om att öveklockning handlar mycket om tur. Så länge han inte har provat 100 graffakort och tagit det som klockar bäst så vill jag säga att det mest tur. Men visst att han e bra på att tweaka e det inget snack om...
jo men han har ju valt rätt märke, stepping m.m m.m
August 20, 2001
har en fråga arne anka!
Har du gjort någon sort VDD mod eller exktra kylning på nordbryggan m.m
För jag får det ostabilt på 200mhz fsb i vissa spel... !??
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
February 4, 2002
Sho:Gun wrote: har en fråga arne anka!
Min nordbrygga blir faktiskt inte så varm Men jag har sett många som har problem med de på 8RDA+ men jag slängde i alla fall dit en fläkt idag Jag har inte gjort några voltmoddar alls på kortet
August 20, 2001
Arne Anka wrote: [quote=Sho:Gun]har en fråga arne anka!
Min nordbrygga blir faktiskt inte så varm Men jag har sett många som har problem med de på 8RDA+ men jag slängde i alla fall dit en fläkt idag Jag har inte gjort några voltmoddar alls på kortet
arne kan du inte typ testa och starta halflife och se om det flyter för dig .. med över 200 fsb? Vore najs
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
March 5, 2002
Sho:Gun wrote: [quote=Arne Anka][quote=Sho:Gun]har en fråga arne anka!
arne kan du inte typ testa och starta halflife och se om det flyter för dig .. med över 200 fsb? Vore najs
MWA HAHAHAHAHAH!!!!!!!!1 half-life? rofl ffs? 😛
jo serru, utvecklingen har gått lite framåt sen quake2/half-life. nu spelar vi alla rtcw eller doom3 😛 😉
edit: nu fattar jag kanske, tror du menar om han får några "hickups" över 200fsb, men jaja, klockan e mkt, eller inte 8)
August 20, 2001
Alltså jag undrade bara.. Eftersom q3/3dmark går att köra!
4 Guest(s)