February 22, 2003
är detta bra?
ftp://oscar.gotdns.org/Uploads.....rkgrej.JPG
October 17, 2001
February 11, 2002
är uppe i nästan 2.1v till min prolle. Blir väl runt 2500mhz om jag får d stabilt mm. Problemet är vid 2.1v i 2500mhz..... luftkylning...... mer än 115w utvecklar den... om nån i närheten av mig har vatten jag kan låna/hyra som lätt pallar det (dvs en radiator som klarar 900w) o en stoor hink me destilerat vatten bör jag utan större problem närma mig intressanta hastigheter.... prollen tål tydligen en hel del volt nämligen. En promme vore dröm dock :bgrin:
October 17, 2001
February 11, 2002
minneshastigheten styrs av fsb:n. Kassa minnen gör att man inte kan få upp fsb:n (som påverkar bandbredden också) så högt. Man skall alltid stäva efter hög fsb om man är ute efter ren prestanda. att klocka via multipeln ger inte lika mycket som fsb-ökningen. Våra nforce2-kort låser upp 1700+ i övrigt.
February 10, 2003
Arne Anka wrote: [quote=Mezzlock]Arne ser att du fått ditt 9800pro nu.. börjat klocka de nå och vad ger de i 3dmark ?
gl hf osv... 🙂
Nee det blir ingen klockning ännu pga ominstallation av operativsystem
Ok, ser gärna några riktigt fina resultat efter den då 😉
lycka till än en gång :bgrin:
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=Mezzlock]Arne ser att du fått ditt 9800pro nu.. börjat klocka de nå och vad ger de i 3dmark ?
gl hf osv... 🙂
Men de e juh fixat på några timmar juh.... Vi vill se resultat!!! oavsett om dom e bra lr dåliga!! 😛
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Arne Anka][quote=Mezzlock]Arne ser att du fått ditt 9800pro nu.. börjat klocka de nå och vad ger de i 3dmark ?
gl hf osv... 🙂
Men de e juh fixat på några timmar juh.... Vi vill se resultat!!! oavsett om dom e bra lr dåliga!! 😛
Jaa du kan väl få ett dåligt resultat med orginalinställningar alltså inga tweaks alls XP1700@2194mhz och grafikkortet till 418/756 och det är inte max på grafikkortet jag håller fortfarande bara på och testar
17421p
Edit : även detta resultat är helt oseriöst http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=6410087
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Arne Anka][quote=Mezzlock]Arne ser att du fått ditt 9800pro nu.. börjat klocka de nå och vad ger de i 3dmark ?
gl hf osv... 🙂
Jaa du kan väl få ett dåligt resultat med orginalinställningar alltså inga tweaks alls XP1700@2194mhz och grafikkortet till 418/756 och det är inte max på grafikkortet jag håller fortfarande bara på och testar
17421p
WEEEEEE!!!!!! :worshipp: :worshipp: :worshipp: :worshipp: :worshipp: Fint ändå juh!! 😛 😛 😛 😛
Arne Anka wrote: Edit : även detta resultat är helt oseriöst http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=6410087
Hmm.. det kan man säga eftersom länken inte funkar!!
November 7, 2002
När jag sitter o surfar o spelar kör jag den i 1,85 volt och i 2,3ghz (precis) men när jag benchar kör jag den i 2,075 volt o i ungefär 2,45ghz (jag kan komma in windows i 2,58ghz men inte stabilt) men jag kan nog klart komma högre när jag får min vattenkylning o dessutom kan jag inte köra högre spänning än 2,1 volt för då orkar inte mitt nät agg med...
2 Guest(s)