Sourzie wrote: oki men finns det fler ställen där man kan beställa xp1700 JIUHB 0308 ??
Inte vad jag vet för tillfället, mycket möjligt att någon butik fått in dem utan att märka dem dock. Man vet aldrig om t.ex komplett eller DB får in dem... overclockers.se kommer få in en ny laddning 1700+ snart och jag förmodar att det kan bli 0308-modellen. Fick en av deras sista 0302-modeller som ni kan se resultaten på ovan.
Tekniknörd som gillar att träna.
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]
XP1700+ JIUHB 0308 går oklockad på 1.5volt så dom är lite annorlunda Ska du köpa en se då till att du får en DLT3C Jag köpte den från http://www.sbs.o.se/ Ska riva Abitdatorn idag pga av lite modifieringar då slänger jag i den nya 1700:a processorn så högre klockning är troligtvis på gång
Det ska bli intressant att se vad NF7-S v1.2 kan göra med denna prollen. Själv är jag otroligt mycket mer nöjd med NF7-S v1.2 än EPoX 8RDA+ men det kan vara att jag haft lite oflyt också med det sistnämnda.
Får vi kanske se en pennmodd på ABIT-kortet också? Vad jag förstått så har du inte moddat kortet ännu? 8)
Nee Abitkortet är inte moddat ännu Har precis slängt in 0308 i Abitdatorn så det ska väl bli några klockningsförsök idag Först målet är 2600mhz men det ska väl inte bli några större problem Annars tycker jag nog mitt Epoxkort varit jäkligt bra men jag fick säkert tag på ett riktigt bra ex Tyvärr så har jag klockat sönder Epoxkortet nu troligtvis har bioset gått åt pipan
February 4, 2002
EiN_BäVeR wrote: arne arne... det du behöver minst köper du ? :O)
en ny cpu ? 🙂
när du sitter på ditt 4200 som är sönder klockat 😉
visserligen kostar 1700+ 600kr lr någe men iaf ;D
Joo men jag behövde ju en ny 0308
Jag har lagt undan pengar i väntan på att Radeon 9800PRO ska komma ut
Arne Anka wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]
XP1700+ JIUHB 0308 går oklockad på 1.5volt så dom är lite annorlunda Ska du köpa en se då till att du får en DLT3C Jag köpte den från http://www.sbs.o.se/ Ska riva Abitdatorn idag pga av lite modifieringar då slänger jag i den nya 1700:a processorn så högre klockning är troligtvis på gång
Det ska bli intressant att se vad NF7-S v1.2 kan göra med denna prollen. Själv är jag otroligt mycket mer nöjd med NF7-S v1.2 än EPoX 8RDA+ men det kan vara att jag haft lite oflyt också med det sistnämnda.
Får vi kanske se en pennmodd på ABIT-kortet också? Vad jag förstått så har du inte moddat kortet ännu? 8)
Nee Abitkortet är inte moddat ännu Har precis slängt in 0308 i Abitdatorn så det ska väl bli några klockningsförsök idag Först målet är 2600mhz men det ska väl inte bli några större problem Annars tycker jag nog mitt Epoxkort varit jäkligt bra men jag fick säkert tag på ett riktigt bra ex Tyvärr så har jag klockat sönder Epoxkortet nu troligtvis har bioset gått åt pipan
Ska bli mycket intressant att se hur högt du kan dra ABIT-systemet men som du säger borde det inte vara några problem med 2.6GHz, är ju redan där och sniffar.
Keep us posted!
Jo det verkar vara väldigt skiftande kvalité på nForce2-chipsets nordbryggor så det är en hel del flyt med i bilden. 🙂
Arne Anka wrote: Lekte lite till
[Image Can Not Be Found]
Men LOL, jag såg inte att det var två sidor när jag skrev mitt förra inlägg..
2.6GHz verkar onekligen inte vara några probs.. fan vad jag skulle vilja se den där prollen i en promme... :corn:
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Arne Anka]Lekte lite till
Men LOL, jag såg inte att det var två sidor när jag skrev mitt förra inlägg..
2.6GHz verkar onekligen inte vara några probs.. fan vad jag skulle vilja se den där prollen i en promme... :corn:
Här har du en som sitter i en promme
[Image Can Not Be Found]
Jo jag har sett Petrus helt klart shyssta överklockning... men JCViggen har lyckats ännu bättre.. 😮
[Image Can Not Be Found]
Alltså det är svårt att finna ord för prisvärdheten på dessa prollar.. det är något makalöst..
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Jo jag har sett Petrus helt klart shyssta överklockning... men JCViggen har lyckats ännu bättre.. 😮
Alltså det är svårt att finna ord för prisvärdheten på dessa prollar.. det är något makalöst alltså..
Jo JCViggen brukar va värst inget ovanligt alls Men vad jag funderar lite på är hur mycket vcore man kan skicka på dom jag har än så länge bara kört 1.85
Arne Anka wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jo jag har sett Petrus helt klart shyssta överklockning... men JCViggen har lyckats ännu bättre.. 😮
Alltså det är svårt att finna ord för prisvärdheten på dessa prollar.. det är något makalöst alltså..
Jo JCViggen brukar va värst inget ovanligt alls Men vad jag funderar lite på är hur mycket vcore man kan skicka på dom jag har än så länge bara kört 1.85
Nä han har verkligen börjat bli varm i kläderna när det gäller AMD nu också, körde ju Intel ett bra tag.
Precis som du säger verkar de modeller med 1.5v original inte vara så mottagbara för riktigt hög spänning.. JC hade tydligen haft tre olika och två ville inte köra på mer än 1.8v och då stannade det på 2.8GHz. Den tredje som var DLT3C XPMW-steppad gjorde ovanstående med 1.95v så det verkar vara lite olika hur hög volt de gillar.. 😕
January 2, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Arne Anka][quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jo jag har sett Petrus helt klart shyssta överklockning... men JCViggen har lyckats ännu bättre.. 😮
Nä han har verkligen börjat bli varm i kläderna när det gäller AMD nu också, körde ju Intel ett bra tag.
Precis som du säger verkar de modeller med 1.5v original inte vara så mottagbara för riktigt hög spänning.. JC hade tydligen haft tre olika och två ville inte köra på mer än 1.8v och då stannade det på 2.8GHz. Den tredje som var DLT3C XPMW-steppad gjorde ovanstående med 1.95v så det verkar vara lite olika hur hög volt de gillar.. 😕
hmm det verkar som om xpmv gillar volten bättre.. har sett flera som testat olika och sagt att xpmw klarade högst volt
1 Guest(s)