Mmm det börjar verkligen likna något ankan.. 😀
Vad matar du den med för spänning i den hastigheten? Fortfarande 1.85v?
Tekniknörd som gillar att träna.
December 17, 2002
îo$tr34m wrote: Jag väntar spänt på att overclockers.se ska få in sida nya xp 1700+
prollar 8) tänkte att jag ska slå max poängen på 3d mark med min dator (innom 8500/9100 korten)
men men vi får se
ARNE DU ÄR KUNG :worshipp:
Tro inte att du ska klara det utan motstånd 😉
March 17, 2003
Uberola wrote: [quote=îo$tr34m]Jag väntar spänt på att overclockers.se ska få in sida nya xp 1700+
prollar 8) tänkte att jag ska slå max poängen på 3d mark med min dator (innom 8500/9100 korten)
men men vi får se
skulle bara påpeka att jag behöver bara ca 2500p till i 3d mark (800*600 bildskärmen klarar inte mer sparar till en ny bleeh) för att slå rekordet kör min prolle ostabilt på 11*164 så med en xp 1700+ @ ca 2.6ghz kan jag nog klara det 😉
Det ska bli mycket intressant att se dina resultat med R9800 Pro Arne.. kan bli riktigt trevligt. 😉
îo$tr34m: Det där var f** ingen dålig stepping alltså! Har inte sett många 0310 överhuvudtaget måste jag erkänna.. undra om de är värre än 0308... borde ju nästan finnas potential för det. 😀
June 4, 2001
Ja ni.. det verkar ju bli riktigt intressant.. Har själv fiunderat på ett 9800pro.. priset på dem är ju inte rimliga men.. vem vet.. kanske skulle bli att spara lite. 😀
Arne: 20000p ska nog inte vara några problem.. men hoppas du kör på som nu med luft kylet..d et är ju det som gör hela grejjen.. luft är fint.. =) skulle kunna tippa på runt 22000 lr nått .. fast prollen är ju ganska slö i sig så.. men det ska nog inte vara några problem efetersom du får ca 17000 nu med ett 4200 kort.. =) hhaa själv ligger man runt 13000 men det beror ju på mitt sunkiga kort.. ich klockar dåligt... om du vill sälja ditt så kan du höra av dig.. kan ge dig en bra peng för det.. 😀
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Det ska bli mycket intressant att se dina resultat med R9800 Pro Arne.. kan bli riktigt trevligt. 😉
Joo det ska bli spännande Helst skulle jag vilja ha Radeon 9800PRO 256MB men det lär väl dröjja hur länge som helst innan den kommer att komma till Sverige
June 4, 2001
Arne Anka wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Det ska bli mycket intressant att se dina resultat med R9800 Pro Arne.. kan bli riktigt trevligt. 😉
Joo det ska bli spännande Helst skulle jag vilja ha Radeon 9800PRO 256MB men det lär väl dröjja hur länge som helst innan den kommer att komma till Sverige
Kollade lite på komplett...
Det finns ju Geforce Fx med 256meg...
Arne Anka wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Det ska bli mycket intressant att se dina resultat med R9800 Pro Arne.. kan bli riktigt trevligt. 😉
Jo ett 9800Pro med 256MB DDRII hade ju bara varit skrämmande trevligt.. 🙂
Korten kommer ju som sagt var dröja ett tag bara.. det senaste jag hörde var en lansering i April men det återstår att se. I vilket fall lär de inte komma till Sverige på ett tag.. 🙁
nILGot wrote: [quote=Arne Anka][quote=Anton aka [NH]Woxxman]Det ska bli mycket intressant att se dina resultat med R9800 Pro Arne.. kan bli riktigt trevligt. 😉
Kollade lite på komplett...
Det finns ju Geforce Fx med 256meg...
Det stämmer att det finns 256MB-kort i kompletts prislista men kortet du syftar på är baserat kring FX 5600-kretsen som inte har någonting att säga till om i det riktiga high-end segmentet som Arne förmodligen siktar på.
5800 Ultra med 256MB-minne har det ju varit snack om men om det kommer vet vi inte när.
December 17, 2002
îo$tr34m wrote: [quote=Uberola][quote=îo$tr34m]Jag väntar spänt på att overclockers.se ska få in sida nya xp 1700+
men men vi får se
skulle bara påpeka att jag behöver bara ca 2500p till i 3d mark (800*600 bildskärmen klarar inte mer sparar till en ny bleeh) för att slå rekordet kör min prolle ostabilt på 11*164 så med en xp 1700+ @ ca 2.6ghz kan jag nog klara det 😉
Haha 800x600? okej då blir det strid. Testade nyss 800x600 med några program igån och o ej maxat system blev 2a :). Det där rekordet är mitt kväll ;). Så komigen nu fixa din processor så kan vi tävla, för vi har ju i övrigt mycket lika system 😀
Edit: Nr1 nu. Nå? 😉 säg till när jag har motstånd.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6260195
August 22, 2005
Arne: Det här kortet kanske passar dig...
March 17, 2003
Haha 800x600? okej då blir det strid. Testade nyss 800x600 med några program igån och o ej maxat system blev 2a :). Det där rekordet är mitt kväll ;). Så komigen nu fixa din processor så kan vi tävla, för vi har ju i övrigt mycket lika system 😀
Edit: Nr1 nu. Nå? 😉 säg till när jag har motstånd.
http://service.futuremark.com/.....k1=6260195
ok visst här är mitt 3dmark än så länge 😉
http://service.futuremark.com/.....k1=6259074
4 Guest(s)