June 4, 2001
Arne Anka wrote: [quote=silke]jag får oxå 15000p med min P4 2,53@3.02 med 400Mhz Twinmos CL2
och ett klockat Radeon 9700Pro.är det oxå lite lågt eller?
(3Dmark 2001)
Om jag kan fixa 17000p med en XP1700+ och Ti4200 så är ju 15000p med Radeon 9700 och P4 2,53@3.02 ganska dåligt
haa... hmm lyckades få 13000 innan skiten la av.. ich.. måste nu skicka in mobot till datorbutiken.... men 220+ ifsb är inte så svårt utan moddar... fick mitt system stabilt i 230mhz med enbart annan chipset kylare... det ni.. !
February 4, 2002
Arne har slagit till igen 😀 😀 😀 ftp://tobiaz.myftp.org/Uploads.....8@2717.GIF
[Image Can Not Be Found]
February 19, 2003
Om man har följande:
en 1700+ med bra stepping och ett par fin fina minnenn till (twinmos 466Mhz) samt ett nforce2 moderkort. och i övrigt inget ovanligt dvs cd spelare o hdisk o ljudkort o grafikkort.
kan man komma någonvart på ett 250W nätagg eller kräver en AMD 1700+ enorma mängder energi när man klockar den upp emot 2800+?
February 4, 2002
îo$tr34m wrote: du är gud :worshipp: :worshipp: du är uppe i 85% OC jag sitter o dräglar 😛
ok villken fsb och multip. kör du med?
stormaz server verkar va nere just nu men här kan du kolla ftp://tobiaz.myftp.org/Uploads.....8@2717.GIF
February 4, 2002
silke wrote: Om man har följande:
en 1700+ med bra stepping och ett par fin fina minnenn till (twinmos 466Mhz) samt ett nforce2 moderkort. och i övrigt inget ovanligt dvs cd spelare o hdisk o ljudkort o grafikkort.
kan man komma någonvart på ett 250W nätagg eller kräver en AMD 1700+ enorma mängder energi när man klockar den upp emot 2800+?
Jag rekomenderar nog att du köper ett kraftigare nätaggregat iofs ska du bara klocka till 2200mhz kan det räcka
February 19, 2003
sjävlklart vill jag ju komma så högt som möjligt men det ska va billigt oxå. =) om jag bara kan vinna ca 200MHz kanske det inte är vära att lägga ut 800spänn på ett nätagg.
men om det skulle ge 500Mhz eller mer så är det ju en annan femma.
Finns det ingen här som testat att klocka skiten ur en 1700+ på ett 250W agg?
Arne Anka wrote: Arne har slagit till igen 😀 😀 😀 ftp://tobiaz.myftp.org/Uploads.....8@2717.GIF
[Image Can Not Be Found]
Det var som f** vad de blev inlägg i denna tråden idag då 😀
Grymt bra jobbat återigen Arne!
Alltså vad jag inte förstår är var de sista 100MHz:en gömde sig i början? Har du gjort några förändringar i kylning eller liknande? Alltså allting som lägre ambient temp eller liknande?
Men nu finns det alltså ingen återvändo... den där j***a CPUn måste in i en prometeia fortare än snabbt. 8)
Vill nästan inte veta vilka resultat du borde kunna uppnå med prommen....
Tekniknörd som gillar att träna.
christer86 wrote: vad menas med "moddat" och stepping??
Moddat står för modifierat/modifikation och kan användas i flera olika samband när man pratar om överklockning. Men i detta sammanhanget (orkade inte läsa igenom alla inläggen så jag vet inte exakt :)) handlar det om fysiska modifikationer på datorkomponenterna för att öka överklockningsmöjligheterna. Det kan t.ex vara att modifiera ett moderkort så det ger högre spänning till processorn vilket i sin tur ger högre överklockningsmöjligheter.
Stepping är lite knepigt att förklara på ett enkelt sätt men jag ska försöka. 🙂
En stepping på en processor t.ex är en kod som säger när CPUn är tillverkad och även var. Utöver detta innheåller stepping-informationen processorns specifikationer som originalspänning och maximal kärntemperatur.
Eftersom processortillverkningen hela tiden förfinas blir det hela tiden bättre och bättre kvalité på de processorer AMD tillverkar och då släpps även nya steppings som ofta ger högre överklockningspotential. Exakt varför det finns olika steppings som JUIHB, JUICB osv vet jag faktiskt inte då de enligt min vetskap inte har något med processorns specifikationer att göra.
Jag vet inte om detta kanske bara gjorde dig mer förvirrad men jag hoppas det hjälpte i alla fall. 😉
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Arne Anka]Arne har slagit till igen 😀 😀 😀 ftp://tobiaz.myftp.org/Uploads/ArneAnka/JIUHB%200308@2717.GIF
Alltså vad jag inte förstår är var de sista 100MHz:en gömde sig i början? Har du gjort några förändringar i kylning eller liknande? Alltså allting som lägre ambient temp eller liknande?
Men nu finns det alltså ingen återvändo... den där j***a CPUn måste in i en prometeia fortare än snabbt. 8)
I början när denna processor var ny kunde jag som mest köra 1.85volt den tvärvägrade om man drog upp högre Men det verkar precis som om ju mera den blir inkörd ju högre klockar den och nu funkade den även på 1.95volt Jag provade inte högre
Arne Anka wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=Arne Anka]Arne har slagit till igen 😀 😀 😀 ftp://tobiaz.myftp.org/Uploads/ArneAnka/JIUHB%200308@2717.GIF
I början när denna processor var ny kunde jag som mest köra 1.85volt den tvärvägrade om man drog upp högre Men det verkar precis som om ju mera den blir inkörd ju högre klockar den och nu funkade den även på 1.95volt Jag provade inte högre
Aha så det är alltså 1.95v nu! Det kan ju förklara en del ja.. 😀
Men då måste den lilla krabaten avge en hel del värme... vad ligger dina temps på? Du kör med "vanlig" rumstemp eller? Inget öppet fönster eller kontor på balkongen? 8)
1 Guest(s)