Arnes nya processor|Page 7|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Arnes nya processor
Arne Anka
Member
Medlem
Forum Posts: 2865
sp_UserOfflineSmall Offline
308220
April 10, 2003 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Arne Anka][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=Arne Anka]Arne har slagit till igen 😀 😀 😀 ftp://tobiaz.myftp.org/Uploads/ArneAnka/JIUHB%200308@2717.GIF

Det var som f** vad de blev inlägg i denna tråden idag då 😀

Grymt bra jobbat återigen Arne!
Alltså vad jag inte förstår är var de sista 100MHz:en gömde sig i början? Har du gjort några förändringar i kylning eller liknande? Alltså allting som lägre ambient temp eller liknande?

Men nu finns det alltså ingen återvändo... den där j***a CPUn måste in i en prometeia fortare än snabbt. 8)
Vill nästan inte veta vilka resultat du borde kunna uppnå med prommen....

I början när denna processor var ny kunde jag som mest köra 1.85volt den tvärvägrade om man drog upp högre Men det verkar precis som om ju mera den blir inkörd ju högre klockar den och nu funkade den även på 1.95volt Jag provade inte högre

Aha så det är alltså 1.95v nu! Det kan ju förklara en del ja.. 😀
Men då måste den lilla krabaten avge en hel del värme... vad ligger dina temps på? Du kör med "vanlig" rumstemp eller? Inget öppet fönster eller kontor på balkongen? 8)

Joo precis 1.95volt är ju anledningen till högre mhz Jag ska väl prova den på 2.0v sen Det är inte säkert att den vill men man vet ju aldrig Tempen vet jag inte eftersom Epoxkortet visar helt fel värden Jag har kört processorn över 2600mhz i helt vanlig rumstemp men när jag drog upp den över 2700mhz hade jag balkongsdörren öppen för att va säker på att processorn fick tillräcklig kylning Det är väl lite jobbigt att inte ha en aning vilken temp man ligger på men jag har kännt på kylarn och den är i alla fall inte stekhet så min SLK-800 + Delta 80mm är en jäkligt bra kombination

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
308233
April 10, 2003 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej det är ju lite synd att inte veta tempen ja.. 🙁

Den kombinationen kylare/fläkt är nog rätt kraftfull som du säger men jag kan inte släppa vad lite seriös vatten/kompressor-kylning kunnat göra. 🙂
Om du inte är sugen på promme (läs: inte har råd) så kanske ett shysst vattenkylningssystem med isvatten är något att satsa på. wink

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
308329
April 10, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: [quote=DiZi]Jo men visst Arne.... Du är kung vad gäller överklockning =) Mina frågor till dig är hur länge du hållt på med datorer? i 20 år eller? 😛

Och; Har det aldrig gått utför för dig? Typ nått gått åt h-lv-te nån gång? Jag menar, hur fan lyckas du med dittt ti4200 ? vad har du för kylning?

Nu kan jag inte säga till 100% vad ti4400/ti4600 går på för klockning original, men ditt ti4200 är väl i klass med dom? Om inte högre? 😀

:worshipp:

Jag har väl hållit på med överklockning mellan 1.5-2år
Det som gått åt helskotta är ju att jag klockade sönder mitt Antec 400w nätaggregat men sånt får man räkna med
Det är orginalkylning på mitt Ti4200kort Prylen är väl den att det är ett super ex av kortet Sen har jag bytt bios i grafikkortet också Många som kör på 4400-4600kort blir helt galna på mej eftersom mitt Ti4200 klockar bättre än deras kort

Hur fan byter man bios på ett g-kort?

Arne Anka
Member
Medlem
308360
April 10, 2003 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: [quote=Arne Anka][quote=DiZi]Jo men visst Arne.... Du är kung vad gäller överklockning =) Mina frågor till dig är hur länge du hållt på med datorer? i 20 år eller? 😛

Och; Har det aldrig gått utför för dig? Typ nått gått åt h-lv-te nån gång? Jag menar, hur fan lyckas du med dittt ti4200 ? vad har du för kylning?

Nu kan jag inte säga till 100% vad ti4400/ti4600 går på för klockning original, men ditt ti4200 är väl i klass med dom? Om inte högre? 😀

Det som gått åt helskotta är ju att jag klockade sönder mitt Antec 400w nätaggregat men sånt får man räkna med
Det är orginalkylning på mitt Ti4200kort Prylen är väl den att det är ett super ex av kortet Sen har jag bytt bios i grafikkortet också Många som kör på 4400-4600kort blir helt galna på mej eftersom mitt Ti4200 klockar bättre än deras kort

Det är inga problem att byta bios på ett grafikkort Nu kommer jag inte ihåg exakt hur jag gjorde men det är inte speciellt svårt

Arne Anka
Member
Medlem
308362
April 10, 2003 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman]Okej det är ju lite synd att inte veta tempen ja.. 🙁

Den kombinationen kylare/fläkt är nog rätt kraftfull som du säger men jag kan inte släppa vad lite seriös vatten/kompressor-kylning kunnat göra. 🙂
Om du inte är sugen på promme (läs: inte har råd) så kanske ett shysst vattenkylningssystem med isvatten är något att satsa på. wink

Ja får se längre fram om det blir en promme (läs: det borde det bli) Jag ska först köpa ett Radeon 9800PRO

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
308403
April 10, 2003 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: [quote=DiZi][quote=Arne Anka][quote=DiZi]Jo men visst Arne.... Du är kung vad gäller överklockning =) Mina frågor till dig är hur länge du hållt på med datorer? i 20 år eller? 😛

Det är inga problem att byta bios på ett grafikkort Nu kommer jag inte ihåg exakt hur jag gjorde men det är inte speciellt svårt

men du har inga guider eller nått?

CyriQ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1190
308419
April 10, 2003 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir det vatten o pelt till grafikkortet?

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
308481
April 10, 2003 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: [quote=DiZi][quote=Arne Anka][quote=DiZi]Jo men visst Arne.... Du är kung vad gäller överklockning =) Mina frågor till dig är hur länge du hållt på med datorer? i 20 år eller? 😛

Har du ingen guide eller nått? =D

Anton Karmehed
Admin
308692
April 10, 2003 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Okej det är ju lite synd att inte veta tempen ja.. 🙁

Ja får se längre fram om det blir en promme (läs: det borde det bli) Jag ska först köpa ett Radeon 9800PRO

Hehe jo jag tycker nästan det va.. tror nog det blivit en trevlig följeslagare.. 😉
Är själv mycket sugen men det är ju tyvärr en del pengar det handlar om.. fast å andra sidan borde den ha ett duktigt mervärde.. det borde finnas lika bra framtidsutsikter som för en monitor. Om Chip-con inte går omkull och fortsätter tillverka CPU-kit så är det en fin framtidsinvestering.

Arne Anka
Member
Medlem
308716
April 10, 2003 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: [quote=Arne Anka][quote=DiZi][quote=Arne Anka][quote=DiZi]Jo men visst Arne.... Du är kung vad gäller överklockning =) Mina frågor till dig är hur länge du hållt på med datorer? i 20 år eller? 😛

Har du ingen guide eller nått? =D

Nån guide har jag inte men jag gjode så här Först måste man ju självklart leta reda på rätt bios till grafikkortet Och det här funkar bara till just mitt Albatronkort men principen är säkert densamma

Step 1: Create a DOS Bootdisk
Step 2: Copy all 3 files from the zip file to the DOS Bootdisk
Step 3: Reboot the machine from the DOS Bootdisk
Step 4: At the dos prompt type nvflash -F TI42XDM2.xp -U -P and press enter
That's all there is to it

NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 453
309091
April 11, 2003 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ok anre anka just nu ligger min klockning så här 🙂 [Image Can Not Be Found] men jag jobbar högre

Anton Karmehed
Admin
309111
April 11, 2003 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

îo$tr34m wrote: ok anre anka just nu ligger min klockning så här 🙂 [Image Can Not Be Found] men jag jobbar högre

Det ser mycket lovande ut îo$tr34m! Vad är det för övriga specs? Kylning, spänning och stabilitet? 🙂

Förresten.. har du hårdlåst CPUn i 17x multiplier?

NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
309171
April 11, 2003 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

iostream har gjort det 😛
[Image Can Not Be Found] det blev 78% o/c men men jag ska högre 😉

NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
309183
April 11, 2003 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=îo$tr34m]ok anre anka just nu ligger min klockning så här 🙂 [Image Can Not Be Found] men jag jobbar högre

Det ser mycket lovande ut îo$tr34m! Vad är det för övriga specs? Kylning, spänning och stabilitet? 🙂

jag har luft en vanlig ja du kan kolla *länk*
jag körde med 2volt men datrorn var inte stabil men stabil är den i 133*18 som jag kör just nu 😉

Arne Anka
Member
Medlem
309266
April 11, 2003 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

îo$tr34m wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]ok anre anka just nu ligger min klockning så här 🙂 [Image Can Not Be Found] men jag jobbar högre

jag körde med 2volt men datrorn var inte stabil men stabil är den i 133*18 som jag kör just nu 😉

Härligt härligt 😀 😀 😀
Över 2600mhz med en XP1700+ är jäkligt bra Vad va det för steppning du hade

NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
309318
April 11, 2003 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Arne Anka wrote: [quote=îo$tr34m][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]ok anre anka just nu ligger min klockning så här 🙂 [Image Can Not Be Found] men jag jobbar högre

jag har AXDA1700DLT3C 9880607272013
JIUHB 0308MPMW
😉
Härligt härligt 😀 😀 😀
Över 2600mhz med en XP1700+ är jäkligt bra Vad va det för steppning du hade

Anton Karmehed
Admin
309347
April 11, 2003 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

îo$tr34m wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]ok anre anka just nu ligger min klockning så här 🙂 [Image Can Not Be Found] men jag jobbar högre

Det var inte fy skam. 🙂
Ser verkligen inte ut att vara en övermänsklig kylare heller så det borde ju finnas mer att ge om man säger så. Vad ligger du på för temps nu? Borde vara rätt höga tycker jag.. 😀

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
309354
April 11, 2003 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

såg på overclockers.se nyss...
stepping på deras xp1700+ :
JIUHB 0312
3IUHB 03??
... 3IUHB .. är det bara felskrivet lr finns de en sån stepping? (tvivlar)
iaf nån som har nå resultat på 0312an ?
å du arne.. har du nån sida där man kan hitta olika bios till grafikkort?

NHOC_Frozen
Kommer du hit ofta?
Medlem
309410
April 11, 2003 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=îo$tr34m][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]ok anre anka just nu ligger min klockning så här 🙂 [Image Can Not Be Found] men jag jobbar högre

Det var inte fy skam. 🙂
Ser verkligen inte ut att vara en övermänsklig kylare heller så det borde ju finnas mer att ge om man säger så. Vad ligger du på för temps nu? Borde vara rätt höga tycker jag.. 😀

skulle tilllägga det att jag satt med datorn på altanen det var ca 7C ute 😉 men men jag hade 45C i load 🙂

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
309436
April 11, 2003 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

îo$tr34m <- msg till dig: Ser att du bara klockat med multipel vilket passar mig perfekt på mitt gamla moderkort som är cp när man ökar fsb... Funkar det verkligen bra?!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 488
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL