îo$tr34m wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]ok anre anka just nu ligger min klockning så här 🙂 [Image Can Not Be Found] men jag jobbar högre
Det ser mycket lovande ut îo$tr34m! Vad är det för övriga specs? Kylning, spänning och stabilitet? 🙂
Förresten.. har du hårdlåst CPUn i 17x multiplier?
jag har luft en vanlig ja du kan kolla *länk*
jag körde med 2volt men datrorn var inte stabil men stabil är den i 133*18 som jag kör just nu 😉
Det var inte fy skam. 🙂
Ser verkligen inte ut att vara en övermänsklig kylare heller så det borde ju finnas mer att ge om man säger så. Vad ligger du på för temps nu? Borde vara rätt höga tycker jag.. 😀
skulle tilllägga det att jag satt med datorn på altanen det var ca 7C ute 😉 men men jag hade 45C i load 🙂
Haha det gjorde det hela lite mer förståligt ja 😀
fy f** det är inte riktigt stabilt med 45 grader i 7 graders ambient temp... 😮
Tekniknörd som gillar att träna.
Arne Anka wrote: Just JIUHB 0308MPMW steppningen verkar va riktigt bra Det är en snubbe på sweclockers som kört upp den till 2760mhz
Det låter mycket trevligt måste jag säga!
Har du en länk till killens resultat?
Frågan är bara om det inte är ren flyt.. personligen tror jag inte det skiljer så jätte mycket bland de olika JIUHB-steppade modellerna utan att det mer är tur om just ditt exemplar går riktigt bra. But who knows.. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Arne Anka]Just JIUHB 0308MPMW steppningen verkar va riktigt bra Det är en snubbe på sweclockers som kört upp den till 2760mhz
Det låter mycket trevligt måste jag säga!
Har du en länk till killens resultat?
Frågan är bara om det inte är ren flyt.. personligen tror jag inte det skiljer så jätte mycket bland de olika JIUHB-steppade modellerna utan att det mer är tur om just ditt exemplar går riktigt bra. But who knows.. 🙂
Nee jag har ingen länk men han kör på en prometeia
October 4, 2002
CyriQ wrote: tobiazz, har du uppdaterat bios? gör d....
Om inte d funkar då vet jag inte varför du inte kan komma över 12.5
Har 0305...
Men det funkar inte för någon att komma åt multiplar över 12,5... Har hört att man kan sluta eller öppna några bryggor för att komma åt dom... tror att det var L3 eller L5...
Någon som kan bekräfta? 🙄
February 24, 2002
Tobiazzz wrote:
Hur kommer du åt multiplarna över 12,5?
Plz tell me! :bgrin:
Du ska göra såhär.
Om du vill ha multippel 13,5 ska det se ut så här på processorn.
L3 L4
* * * *
*-* *-*
*-* *-*
* * * *
L10
* *
*-*
Det är L10 bryggan som bestämmer om det ska vara låga eller höga multipplar. Men detta gäller ju bara om du har en T-Bird eller en palomino.
July 13, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Jo jag har sett Petrus helt klart shyssta överklockning... men JCViggen har lyckats ännu bättre.. 😮
[Image Can Not Be Found]
Alltså det är svårt att finna ord för prisvärdheten på dessa prollar.. det är något makalöst..
(flåt att ja lägger mig i... bara läst de 2 första sidorna=)
Ja tycker inte att det verkar så prisvärt med tänkte på allt ni klockar sönder påväg till eran höga Mhz =) Vad jag hann se de första två sidorna så gick väl ett 400W nätagg åt 😉 Fast klart att klocka på orginal spänning med (och billig) kylning då är det prisvärt =), men att klocka som en tok och därmed bränna massa saker och behöva lägga ned massa tid... 🙄
:eye:
February 4, 2002
Elias667 wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jo jag har sett Petrus helt klart shyssta överklockning... men JCViggen har lyckats ännu bättre.. 😮
Alltså det är svårt att finna ord för prisvärdheten på dessa prollar.. det är något makalöst..
Ja tycker inte att det verkar så prisvärt med tänkte på allt ni klockar sönder påväg till eran höga Mhz =) Vad jag hann se de första två sidorna så gick väl ett 400W nätagg åt 😉 Fast klart att klocka på orginal spänning med (och billig) kylning då är det prisvärt =), men att klocka som en tok och därmed bränna massa saker och behöva lägga ned massa tid... 🙄
Det är ju sånt man får räkna med Jag köpte ett nytt för 1200:- så det är lugnt
July 13, 2002
Arne Anka wrote: [quote=Elias667][quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jo jag har sett Petrus helt klart shyssta överklockning... men JCViggen har lyckats ännu bättre.. 😮
precis... men ja måste ju erkänna att visst fan är man suger på att köpa sig en 1700+, bra minne, stabilt moderkort, massas fläktar och gå lös =) Men då försvinner ju det dära med att 1700+ skulle vara prisvärd då ja skulle behöva lägga ned massa pengar på just fläktar, minne, nätagg, moderkort, flänsar osv. Då skulel ju även burken låta en massa :/
Men visst fan finns det sämre hobbies, menar att (som vuxen) spenderna några tusenlappar om året på det man tycker om är ju verkligen inte en dyr hobbi, om man jämför med typ segling eller kricket.. whatever you name it.
ps: läst igenom alla trådar nu...
July 13, 2002
Arne Anka wrote: [quote=Elias667][quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jo jag har sett Petrus helt klart shyssta överklockning... men JCViggen har lyckats ännu bättre.. 😮
precis... men ja måste ju erkänna att visst fan är man suger på att köpa sig en 1700+, bra minne, stabilt moderkort, massas fläktar och gå lös =) Men då försvinner ju det dära med att 1700+ skulle vara prisvärd då ja skulle behöva lägga ned massa pengar på just fläktar, minne, nätagg, moderkort, flänsar osv. Då skulel ju även burken låta en massa :/
Men visst fan finns det sämre hobbies, menar att (som vuxen) spenderna några tusenlappar om året på det man tycker om är ju verkligen inte en dyr hobbi, om man jämför med typ segling eller kricket.. whatever you name it.
ps: läst igenom alla trådar nu...
February 22, 2003
jag säger bara kolla på detta 😀
February 10, 2003
BelGarath wrote: jag säger bara kolla på detta 😀
den var ju inte ens bra gjord.. 847,38 mhz System clock och 294,76 MHz DDR.. ;D tror de är nått som inte stämmer här.. undra om det är nå mer som är fel också..... 😛
February 4, 2002
SeizE wrote: Jag ser att ni kört med Epox 8RDA+ moderkort har funderat på ett sånt men vad sklijer det och 8RDA3+ kortet egentligen???
Troligtvis kommer 8RDA3+ att klocka bättre i standardutförande Sen skiljer det lite småprylar annan nordbrygga m.m Och ska man köpa ett Epox 8RDA så köper man självklart ett 8RDA3+
June 4, 2001
Arne Anka wrote: [quote=SeizE]Jag ser att ni kört med Epox 8RDA+ moderkort har funderat på ett sånt men vad sklijer det och 8RDA3+ kortet egentligen???
Troligtvis kommer 8RDA3+ att klocka bättre i standardutförande Sen skiljer det lite småprylar annan nordbrygga m.m Och ska man köpa ett Epox 8RDA så köper man självklart ett 8RDA3+
de kommer säkert ha A1 (C1) steppade nord och sydbryggor.... som har officielltstöd för 200mhz fsb
2 Guest(s)