March 5, 2002
Hejhej
Sapphire 9700nonpro, 270/275 @ 370/290 är MAX. Sen kommer det artifakter om jag höger coren, små små vita prickar kommer i naturetestet på 3dm03. För lite volt eller värmeproblem? Kylning är den passiva guldiga zalman med bra luftgenomströmning i chassit. Vad tror ni?
Och hur brukar man säga, stora polygonfel/extrema grafikfel = "fel på vad"? Unt små prickar etc = fel på vad? 😮
Muchos gracias :>
January 8, 2003
De grova felen inträffar när coren nått sitt max eller går varmt. Vita pickar e minnena. Vad har du för märke å hur många ns e dina på? Mitt har Etrontech på 2,8NS de når 351 mhz utan extra kylning, med 3 mhz till får man tjockt med vitt som snö när man benchar. Har du tagit bort shimmen på ditt? Har inte gjort det på mitt det når endast 351Mhz på coren vilket e kass. Får väl orka ta väck skiten nångång.
March 5, 2002
Dadde wrote: De grova felen inträffar när coren nått sitt max eller går varmt. Vita pickar e minnena. Vad har du för märke å hur många ns e dina på? Mitt har Etrontech på 2,8NS de når 351 mhz utan extra kylning, med 3 mhz till får man tjockt med vitt som snö när man benchar. Har du tagit bort shimmen på ditt? Har inte gjort det på mitt det når endast 351Mhz på coren vilket e kass. Får väl orka ta väck skiten nångång.
Infineon 3,3ns, men det är ju när jag höjer coren och inte minnena som artifakterna kommer 🙁
Japp shim borttagen
September 1, 2002
Infineon är dom sämsta minnena du kan hitta på ett grafikkort typ. Hade likadana på mitt gamla Club 3D 9700NP. maxade 297 :/ Hade även dessa på ett 9500Pro och dom klockade 5Mhz högre än orginal *tjiho* :cy:
Så du kan vara glad om du får upp dom någon MHz till, men räkna inte med det.
EDIT: Det roliga är att 3,3ns är garanterade att klara 606MHz (303) men det gjorde inte mina (och inte dina heller?). Snacka om skräp...
2 Guest(s)