February 20, 2002
Jag har en duron 1,0:a som inte vill bli klockat. Vare sej uppåt lr nedåt.. Om jag ändrar FSB:n i BIOS från 100 t 133 vill den inte starta upp.. Måste rennsa Cmos.. Har istället testat å öka multipeln t 10.5 istället för 10... Den startar då upp precis som vanligt, men som en 1,0:a fortf.. Har kollat mha olika program.. Testade å klocka ner den t 900 (Multipeln på 9).. Då startar den upp som vanligt då med.. Om prollen nu är låst, innebär det då att man inte ska kunna ändra hastigheten över huvud taget..?? Jag begriper inte, tacksam för svar 😀
February 20, 2002
Oj skrev medans du svarade där! Ok, men jag kan bara ställa fsb:n på 100 lr 133..? Så vad gör man åt det..? Updaterar BIOS lr kör me nån software klockning lr..? Å vad finns d för software klockningsprogram..? SoftFSB är för gammalt för mitt msi turbo2 kort.. Fuzzy logic funkar inge bra.. Några andra..?
February 20, 2002
Tjena!! Jag upptäckte att jag har ljugit för er =P Jag kunde ställa FSBn som jag ville från 100 t 132 så nu kör jag den på 110. Funkar bra. Vad borde fullload tempen ligga på..? Asså min ligger nu på 67 grader som 1,1 ghz istället för 1,0.. E d för mycket? Lr e d ok? Lr kan jag klocka mer utan problem för prollens livslängd osv..?
August 20, 2001
March 17, 2002
VA???
E inte 67C för högt jag har klockat min Duron 600 till 900 och min temp ligger på 35C idle har inget bencmark prog så jag kan inte kolla Full load.
Då skulle jag kuinne klocka mer ju utan probs ???
Men då skulle jag behöva volt modda och det vill jag kanske inte ge mig in på om ingen här säger att det är ofarligt och lätt ??;)
Gonatt
/Nippe
2 Guest(s)