August 16, 2001
verkar som mitt mb ljuger om tempen. efter att bytt orginal flänsen mot en Hedgehog med en Y.S TECH 60mm flås. i mjukvaran Asus Probe så måste jag sätta på (enable software cpu cooling) för att den ska visa vettiga värden.. men detta problem hade jag inte innan jag slängde in den nya flänsen.. plus att min iPanel har slutat att uppdatera.. ngn som vet varför.. ? ?.. för tillfället är min 1ghz nerklockad till 750mhz Gahhh... idle 43 grader fulload 64 grader (750mhz)..
August 16, 2001
ok att chassit suger.. men har två utsug-- slotfläkt och en 80mm titan... moderkortet ligger stabilt på 32 grader.. ngt är skumt.-. går jag in i Bios så ligger jag runt 65 grader på 1ghz.. just nu kör jag på 500mhz =( ... imon ska jag dynga i en delta 80mm flås.. kommer nog hata oljudet men måste ju få ner värmen.. eller så får jag slänga i orginalflänsen med en fet fläkt.. hade mkt bättre innan hedgehog´en.. visst har jag silverpasta...
June 15, 2001
August 16, 2001
när jag satte dit tunnare lager AS så märkte jag att spännarmen till flänsen kanske ska vändas.. mao så låg inte trycket mot Cpu´n förut utan vid sidan om.. nu så blev det mkt bättre.. idle 34 fullload 46 grader.. med ett sjuhelv. susande från Deltan.. kommer jag att stå ut med den.. det återstår att se.. tack för alla svar... (kör 1Ghz igen )
[ Detta Inlägg ändrades av: DiRaw den 2001-08-17 15:26 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: DiRaw den 2001-08-17 15:27 ]
2 Guest(s)