July 30, 2010
Jag laddade ner Asus GPU Tweak och när jag sätter en klock på grafikkortet så stannar den där så länge jag har datorn igång, men efter att ha startat om datorn eller om den har varit avstängd så är det standardklock igen när jag startar upp igen. Är inte Asus överklockningsprogram för grafikkort kompatibelt med Zotac GF560 Ti? Det verkar som vissa saker var enbart för Asus grafikkort om jag förstod rätt. Jag brukar normalt inte klocka grafikkortet så jag har ingen större erfarenhet. Finns det något annat bra program för grafikkort som man kan klocka med?
June 27, 2007
July 30, 2010
Ok, jag ska kolla det. Som sagt så brukar jag inte klocka grafikkort speciellt ofta :), har med andra ord ingen koll vad som finns
Edit:
Ser lite dåligt tyckte det stod Nva Tuner, ser nu att det står Riva Tuner, en jäkla skillnad det
Frågan är om så pass gammalt program har support för nya grafikkort, Riva Tuner har ju inte uppdateras på evigheter och kommer heller inte att uppdateras vad jag vet
August 5, 2003
GPU tweak är sjukt dåligt, jag kör det endast eftersom jag har 7970 Matrix och då funkar inte Afterburner att ställa spänningarna, men om jag använder Hotwire funktionen så slutar GPU tweak att fungera men då kan man ställa spänningen via Hotwire och frekvens via Afterburner.
2 Guest(s)