June 23, 2006
Hej, uppgraderade mitt system för några veckor sen, från ett DFI moderkort, AMD X2 processor, Corsair minnen till grejorna i sign.
Har ju hört att E6300 ska klara 3GHz utan problem, jag visste inte hur man klockade med BIOS men jag fick lite hjälp och nu har jag lyckats nå 2.8GHz stabilt.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Som ni ser så är minnes synkningarna väldigt höga.
[Image Can Not Be Found]
Om jag väljer "Disabled" på "Configure DRAM Timing by SPD" så blir det overclock failure vid startup screen. (Överklockningen gäller inte, dvs allt i orginalhastigheter)
Alltså när jag kör "Enabled" så startar datorn hur bra som helst men som sagt minnes synkningen är väldigt hög då den ställer in själv?
Någon som vet hur jag skulle kunna fixa låga timings? Har kört dom i 5-5-5-15 i 850MHz, kör nu i 5-6-6-18 i 800MHz.. borde jag bry mig om skillnaden?
Är det något ni tycker jag borde veta om? Ge förslag på något jag skulle kunna ändra på?
MVH Lanparty
[Image Can Not Be Found]
July 15, 2006
Det med SPD enablingen är ett känt problem. Det spelar tydlingen knappt någon roll vad man har för minne. Den ställer in på långsamma timings ändå. Vad jag vet finns det ingen "generell" lösning.
Här är en sida med mycket info:
http://www.xtremesystems.org/f.....p?t=110193
1 Guest(s)