February 22, 2006
nu har sommaren börjat komma å som alla vet så blir det ju varmare på rummet :P.
Nu e ja trött på att system tempen ska vara så grymt hög 47grader.
Prövat modifiera cpu kylaren (Arctic Cooling Freezer 7 Pro) då den har dålig egenskap att kyla mobot, men bra till cpu, men har bara lyckats få sämre resultat.
Försökt komma på andra sätt å kyla effektivt inom humana ljudförhållande.
Men det effektivaste sättet ja har hittat e det som låter mest en använt 1st vantec tornado 92 😛 cpu temp på 28 grader å 33 på system å 36 på graffet å i vanligt fall så ligger tempen på 38 på cpu 45-47 på system å 68 på graffet. så nån som har nån fiffig lösning eller tips så man kan sänka system tempen typ 10 grader inom vettiga ljudförhållande?
April 13, 2007
System temperaturen avser sydbryggan, inte nordbryggan. Puckat, ja. Men det är vad jag har hört, och det stämmer även på min erfarenhet med försök att kyla samma moderkort.
Jag satte dit en större kylfläns i aluminium, inget häftigt alls, och använde ac 5. Vet dock inte vad temperaturen är nu, då jag har problem med windows för närvarande.
February 22, 2006
emokid wrote: System temperaturen avser sydbryggan, inte nordbryggan. Puckat, ja. Men det är vad jag har hört, och det stämmer även på min erfarenhet med försök att kyla samma moderkort.
Jag satte dit en större kylfläns i aluminium, inget häftigt alls, och använde ac 5. Vet dock inte vad temperaturen är nu, då jag har problem med windows för närvarande.
så satte annan fläns på sydbryggan?. försökt mecka av sydbryggan men inte lyckats få av den för den sitter som ett berg.
Men med tanken på va du säger så kände ja nys på sydbryggan å den va rätt varm å sydbryggan brukar ju inte bli så farligt varm.
men förstår inte varför dom sätter en temp sensor där nere:S
Dom brukar ju alltid va vid nordbryggan den sitter typ.
men testa innan med en normal 92 fläkt å satte den vid nordbryggan men ingen dropp på systemtempen men kör ja tornadon så händer det häftiga saker men e väl bara för den kyler hela mobot ovs var man sätter den skulle ja tro=).
förstår inte varför dom satt en sån skit liten fläns om sydbryggan ligger kring 50 grader dom kunne ju satt en lite grövre såfall kan ju ja tycka
men hade du inte problem med å få av flänsen på sydbryggan?
*edit* testa sätta en 92 fläkt framför sydbryggan å tempen sänktes kraftigt=) dvs 15 grader så du har nog rätt i det du säger. får se om ja byttar fläns eller om ja sätter en fläkt framför istället rätt svårt sätta större fläns iokmed grafikortet
April 13, 2007
Jo.. kommer ihåg nu att det hade jag. Tog i väldigt å slant, var nära att knäcka en annan liten sak på kortet. :bgrin: Har tyvärr inte något råd att ge dig om hur du ska få bort den. Men var försiktig!
På nordbryggan satte jag en Thermalright HR-05. Men har ju tyvärr inte en aning om det gav någon effekt.
February 22, 2006
emokid wrote: Jo.. kommer ihåg nu att det hade jag. Tog i väldigt å slant, var nära att knäcka en annan liten sak på kortet. :bgrin: Har tyvärr inte något råd att ge dig om hur du ska få bort den. Men var försiktig!
På nordbryggan satte jag en Thermalright HR-05. Men har ju tyvärr inte en aning om det gav någon effekt.
va det lim eller silverpasta mellan flänsen å sydbryggan?
vet hur man kan underlätta å få bort skiten antingen ugnen 70 grader eller frysen :bgrin:. fast iokmed det e plast å annat skit inblandat så e ja inte sugen på något av det 😛 men kan leva med en fläkt annars.
hur bra stock nb e vetifan men med tanken på den ligger så pass nära cpun å strömförsörjningen till cpun så tror ja stock nb rungerar relativt hyffsat. tror tempen e snarlik med cpu tempen
eller det vetifan e så grymt missnöjd med stock kylningen på mobot. undrar va asus sysslar med igentligen, ja undrar om dom ens testar kylningen å gör dom det så e det såfall i open air. samt svårt å få in andra kylare då det e så lite plats i burken
men sen e min burk lite tråkig när det gäller utsug får bara plats med 1st 80 hade minst velat ha en 92 som utsug men men får se va ja kan åstadkomma me burken 🙂
1 Guest(s)