February 12, 2003
Nu är den uppe på 2450 mhz. Någorlunda stabilt, om man vill få tinnitus.
Hittas här, lägger inte bild rätt i tråden, ifall någon sitter på modem.
Säg vad ni tycker, jag är inte färdig på långa vägar. Bara rädslan för att bränna den är i vägen.
November 18, 2003
AMD_RULEZ wrote: Nu är den uppe på 2450 mhz. Någorlunda stabilt, om man vill få tinnitus.
Säg vad ni tycker, jag är inte färdig på långa vägar. Bara rädslan för att bränna den är i vägen.
hmm min 700 vill inte va med så mycke, 1,1ghz med 2.2vcore.
va har du för vcore?
February 3, 2003
Snowman89 wrote: [quote=AMD_RULEZ]Nu är den uppe på 2450 mhz. Någorlunda stabilt, om man vill få tinnitus.
hmm min 700 vill inte va med så mycke, 1,1ghz med 2.2vcore.
va har du för vcore?
Ni har ganska olika durons kan jag säga 😛 hans är mycket nyare och det är väl en Thoroughbred kärna i den?
February 12, 2003
Den körde jag på 1.9V vid det tillfället, superstabilt, förvisso med min Tt Extreme Volcano 12 på högsta varv (jetplan), men om man sedan höjde FSB'n med 2 mhz så blev den instabil i BIOS (!), av någon anledning, inte minnena, eftersom jag sänkte FSB/DRAM, nånting.
Jag la upp den i CPU-galleriet under Duron 1.4 ghz för övrigt.:)
November 18, 2003
AMD_RULEZ wrote: [quote=LorD_Kvadd]Men öka vcore då? 😀 Skaffa Clockgen och klocka från windows istället.
Kan vara mamma kortet som stoppar?
Vågar man höja mer? Har inget annat att stoppa i om den ryker...:(
då ska du nog passa dig, min 700 e de skit samma om den dör eftersom jag har ju min 2500+ o stoppa i men annars så kan du nog dra på mer iof så kör jag vatten på duronen
February 3, 2003
AMD_RULEZ wrote: [quote=LorD_Kvadd]Men öka vcore då? 😀 Skaffa Clockgen och klocka från windows istället.
Kan vara mamma kortet som stoppar?
Vågar man höja mer? Har inget annat att stoppa i om den ryker...:(
Jag körde min palomino i 2,2V..Med luft kylning helt igenom. Visserligen hade jag en delta 80 på cpun och iskallt i rummet och likväl stog temp mätaren i bios på 43 grader. Vad har du för kylning och upp till 2 ska det gå relativt riskfritt med hyfsad kylning.
February 3, 2003
SoundHead wrote: Körde min TB 1200Mhz med på 2,63 Vcore =) Funkar än.... Med vatten då....
Ne men klart han ska dra på mer.... Har du kommit så långt så kommer du säkert lite längre.... Beror då med vad han har för temp....
2,6V?!?!? :cy: mega volt moddat eller? 1333 modellen av dom eller 1400 modellen var ju den varmaste cpu som någonsin kommit ut om jag inte minns fel. Kokade vattet? :bgrin:
March 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=SoundHead]Körde min TB 1200Mhz med på 2,63 Vcore =) Funkar än.... Med vatten då....
Ne men klart han ska dra på mer.... Har du kommit så långt så kommer du säkert lite längre.... Beror då med vad han har för temp....
2,6V?!?!? :cy: mega volt moddat eller? 1333 modellen av dom eller 1400 modellen var ju den varmaste cpu som någonsin kommit ut om jag inte minns fel. Kokade vattet? :bgrin:
Ja, mitt mobo kan ge det orginal efter en omflashning.. 😀 Kör med 2.1vcore i 70 idle, drog ut sladden
2 Guest(s)