August 9, 2005
Vet inte om detta är något "som alla vet" men i alla fall visste inte jag det för några timmar sen.
Här syns min inte allt för klockade 3500+ jämfört med en FX 55. Det är faktiskt jämnare än jag trodde det skulle vara och, ja i "Dhrystone ALU" är faktiskt min prolle bättre än FX 55an. Kanske inte så konstigt då dom går i samma klockfrekvens, men i alla fall. Visste inte att Venice var så konkurrenskraftig mot San Diego.
October 9, 2004
October 9, 2004
February 3, 2003
FX55 är inte San Diego, bara de sista FX55orna som gjordes var det. Din CPU är tillverkad med lägre tillverkningsteknologi, och har dessutom stöd för SSE3. Vilket inte FX55(utom SanDiego-varianten) har.
Vad jag vet så gör inte FSB så stor skillnad på ett vanligt CPU-test i SiSoft. Det är bara rå MHz som gäller. Enda anledningen till att du inte vinner över den är väl att du bara har hälften.
Och jo, det finns ganska stora skillnader, cache, dessutom är FX55orna tillverkade generellt sett med bättre kisel samt överklockar ganska bra mycket mer än vad den generella 3500+en gör.
Still, intressant test.
1 Guest(s)